rchelicopter.hu
2010. november 8.
Ez az oldal egy archivált tartalom, és elképzelhető, hogy nem naprakész a tartalma.
Az oldal modern böngésző kompatibilitása nem ellenőrzött. Megjelenítési problémák adódhatnak.

Játékhelikopter 3000 forintért
Szobai mikorhelikopter

Elmentünk elintézni a hétvégi nagybevásárlást az egyik budaörsi bevásárlóközpontba. Mivel jön a karácsony, kicsit több időt szántunk a nézelődésre, mint szoktunk. Már korábban is nézegettem a kínálatból előtűnő iszonyatos mennyiségő RC (sic) helikoptert, de hát úgy voltam vele, hogy hülyeségre nem szórjuk a pénzt - meg hát ugye ciki is - ilyet nem veszek. De most... akció van. A marketing működött, az iszonyatos mennyiségű helikopter darabára 2990 forint. Na ennyiért már muszáj megvenni...

Játékhelikopter 3000 forintért

Játékhelikopter 3000 forintért

Szobai mikorhelikopter

Elmentünk elintézni a hétvégi nagybevásárlást az egyik budaörsi bevásárlóközpontba. Mivel jön a karácsony, kicsit több időt szántunk a nézelődésre, mint szoktunk. Már korábban is nézegettem a kínálatból előtűnő iszonyatos mennyiségő RC (sic) helikoptert, de hát úgy voltam vele, hogy hülyeségre nem szórjuk a pénzt - meg hát ugye ciki is - ilyet nem veszek. De most... akció van. A marketing működött, az iszonyatos mennyiségű helikopter darabára 2990 forint. Na ennyiért már muszáj megvenni...

A helikopter
A helikopter

A pénztárnál néztem azért rendesen a kijelzőt, de tényleg a helikopter 2990 forint. Na ezzel valami gáz lesz, ennyiért még ilyen gagyit sem lehet kapni. Hazaértünk, a szokásos elpakolászásos program után eljött a nagy pillanat, a helikoptert kicsomagoljuk és leleplezzük a turpisságot. A doboz mindent elárul, szépen be van csomagolva a szúnyog, de semmit nem rejteget. Persze a marketing működi, szépen rá van írva  a dobozra, hogy 3D flight. Naná, hát tudjuk: előre-hátra, fel-le, balra-jobbra. Ez a gyártó szerint már 3D. Jót mosolyogtam, de egyébként  a heli tényleg a hármas szám jegyében készült: három csatorna, három rotor, három választható "hullámsáv", na jó 2×3 AA (hagyományos ceruza elem).

A doboz meglepő módon tartalmazott némi extrát. Egy nem túl bonyolult A4-es méretű használati utasítást magyar és még néhány környékbeli nyelven. A leírás egyszerű, kis ábrákkal. Mellékeltek hozzá azonban egy-egy főrotorlapátot (alsót és felsőt, továbbá egy farokrotort). Az elemeket (melyeket én 2300 mAh-s akkumulátorokkal helyettesítettem) csavaros fedőlap alá kell berakni, aminek az okát nem értem, de a fedőlapot egy csilagcsavar tartja a helyén.

A helikopter
A doboz tartalma

A helikoptert a távirányítóról kell tölteni. A távirányító egyébként egész jó fogású bár inkább gyerekkézhez méretezett eszköz. Infrás elven működik, így a környékbeli rádiók tuti nem zavarják be, nekem viszont sikerült néhányszor elindítani a teletextet a tévén, miközben repültem.
Egy kis dróton át kapja a helikopter az áramot. Nagyjából 15 perc után a töltésjelző elalszik, és a gép már repkész is.

Az első felemelésnél természetesen elkezdett pörögni, amit azonban a kis trimmel a távirányító oldalán szépen ki lehetett szedni belőle. A távirányító mode-4 kiosztású lenne, ha lenne aileron, de a rudder így is a jobb oldalra került. Ez az első repülések alatt meglehetősen kellemetlen volt, hiszen minden pillanatban a baloldali botot akartam tologatni a forduláshoz, persze az meg sem mozdult. A harmadik-negyedik startra azonban már egészen megszoktam, hogy a jobb oldalon van a rudder. Furcsa azt mondani egy ilyen gép esetén, hogy start, hiszen a rendes helikopterekkel ellentétben itt azért le-le száll az ember, de jobb megfogalmazás híányában, egy töltési ciklussal repült időszakot nevezzünk startnak. A leírás által állított 5-7 perces repült idő inkább 5, ha folyamatosan a levegőben tartjuk a gépet, de kevés gyakorlással egészen jól meg lehet szokni a viselkedését. Kicsit furcsa, hogy nem addig fordul, amíg a ruddert húzom, hanem a fordulást le kell állítani, de ezt is meg lehet szokni, és egy idő után már egészen pontosan lehet ezzel a géppel is repülni.

Összeségében meglepően jó a háromezer forintos helikopter. A kissé durvább leszállásokat, vagy inkább eséseket meglepően jól bírja, eddig sérülés nem történt. Egy akksi garnitúrával olyan 6-7 ciklust lehet repülni, bár az igazat megvallva, ezek az akksik nincsenek túl fényes állapotban. A leggyengébb pontja a töltőcsatlakozó, ami könnyen kicsúszi, így nem mindegy, hogyan rakom le töltéskor a gépet.

A helikopter  egy T-Rex 250-es mellett
A helikopter egy T-Rex 250-es mellett

Egyébként az árat és az anyagminőséget tekintve bátran odaadható olyan gyereknek, aki nem akarja megenni, akinek már el lehet magyarázni, hogyan működik. Lakáson belül kárt igazából nem tud okozni, emberre és állatra nem veszélyes, kis odafigyeléssel magában sem tud kárt okozni. A macskák egyébként levadásznák a levegőből a  helit, így a legtöbb figyelmem Teó cicánk távoltartására ment el.

Ideális szórakozás esős, borús napokon a szobába zárva szimulátorozást követően.

pgpetike