rchelicopter.hu
2011. július 18.
Ez az oldal egy archivált tartalom, és elképzelhető, hogy nem naprakész a tartalma.
Az oldal modern böngésző kompatibilitása nem ellenőrzött. Megjelenítési problémák adódhatnak.

Szakmai nap a Szolnoki Repülőmúzeumban
Az Aranysas Magazin és a RepArt Stúdió szervezésében

A Szolnoki Repülőmúzeumban második alkalommal rendeznek szakmai napot, amikor a múzeum a szokásostól eltérően várja az előre regisztrált vendégeket. A rendezvény keretében lehetőség van a kiállított gépek belsejét is megnézni, egyikbe-másikba beülni.

Szakmai nap a Szolnoki Repülőmúzeumban

Szakmai nap a Szolnoki Repülőmúzeumban

Az Aranysas Magazin és a RepArt Stúdió szervezésében

Szolnoki Repülőmúzeum
Mi-24 Csőrike

A Szolnoki Repülőmúzeumban második alkalommal rendeznek szakmai napot, amikor a múzeum a szokásostól eltérően várja az előre regisztrált vendégeket. A rendezvény keretében lehetőség van a kiállított gépek belsejét is megnézni, egyikbe-másikba beülni.

A terület a Szolnoki Légibázis mellett található. Rengeteg olyan gép fér el egymás mellett, amelyek egyike-másika huszonpár éve még elképzelhetetlen lett volna. Kelet és nyugat itt békésen elfér, a MIG-15 vöröscsillagos felségjelzése a Bundeswher F105-ösének zászlaja mellett. A gépek a szűkös anyagi feltételek ellenére is többé-kevésbé jó állapotban vannak, de a helyzet fenntartása illetve javítása érdekében - bevallottan - jó lenne, ha többen látogatnák a múzeumot.

Megtalálható it JAK54, MIG-15, F105, MIG21, MIG23, L29, L39, Saab JA 37 DI, de hogy a helikopterekről se felejtkezzünk meg MI-2, MI4- Mi-8. MI-24, de KA-26 is katonai változatban. A leltár összesen 52 légijárművet tartalmaz, ami igencsak tetemesnek tekinthető.

Helikopterek Szolnokon
Forgószárnyas kavalkád

A kiállításon komplett hajtóműveket, turboprop erőforrásokat is meg lehet tekinteni, de ha esetleg puzzle rajongók keresnék fel a kiállítást, eljátszhatnak a gondolattal, hogy a szilánkjaira esett rozsdás vadászgép-maradványokat vajon milyen érzés lehet összerakni repülőgéppé.

A kiállítás alaposabb szemrevételezése - főleg, ha a kantin feletti repülőmúzeumot is belevesszük - bőven egy napos látogatást jelent, de a gyűjtemény mindenképpen megéri.

A szakmai nap keretében lehetőségünk volt a helikoptereket és a repülőgépeket is megnézni, illetve a szervezőknek köszönhetően csinálhattunk egy-két különleges képet is, ahol láthatók az arányok egy RC helikopter - nevezetesen egy T-Rex 250-es - és egy Mi 24-es vagy KA-26 között.

KA-26 vs TRex 250
Align T-Rex 250 vs Kamov KA-26 - ekkora a méretkülönbség

A látogatóknak egy előre nem tervezett T-Rex 500 demo repülésben is részük volt. A program zárásaként megnéztük volna a felújított MIG-15 UTI vadászgép berepülését, de a felszállás a gép törésével zárult, így ez a program elmaradt - szerencsére a pilóták (Pinkóczy József nyá. ezredes és Rohács Tamás) saját lábukon szálltak ki.

MI-8
Ez a Mi-8 helikopter a kantin előtt áll.

A rendezők mindent megtettek a regisztrált vendégek kényelméért, pedig probléma az volt rendesen: késések, kutya, gyerekek, de a személyzet mintha minden lehetetlen helyzetre ki lett volna képezve, rendesen, kedvesen és tökéletes profizmussal kezelték az összes szituációt.

MI-24 vs T-Rex 250
Csőrike és sárga kistestvére: A T-Rex 250

A kantinban kapott ebéd egyáltalán nem volt különlegesség, de az hibátlanul volt elkészítve. Feltételezhetően Michelin csillagot nem kapnának, de egy átlagos igényŰ, a tisztaságra és kiszolgálásra kényes vendégnek nem lehet panasza. A számla kézhezvétele sem okozott sokkhatást, ennyi pénzért egy gyorsétteremben nem laktunk volna jól, itt igen.

A szervezők ígérete szerint lesz folytatás. Ha lesz, mi ott leszünk.