rchelicopter.hu
2012. április 11.
Ez az oldal egy archivált tartalom, és elképzelhető, hogy nem naprakész a tartalma.
Az oldal modern böngésző kompatibilitása nem ellenőrzött. Megjelenítési problémák adódhatnak.

Align DFC
Teljes az új generációs rotorfej sorozat

Az Align befejezte a DCF - Direct Flight Control szériáját, és zárásképpen a 250-esre is bejeletette - igaz még csak félhivatalosan. A DFC sorozat lassan mindegyik méretre elérhető, méghozzá megfizethető áron. A 450-esre szánt rotorfej például alig 46 dollárba kerül a tengeren túlon.

Align DFC

Align DFC

Teljes az új generációs rotorfej sorozat

Az Align befejezte a DCF - Direct Flight Control szériáját, és zárásképpen a 250-esre is bejeletette - igaz még csak félhivatalosan. A DFC sorozat lassan mindegyik méretre elérhető, méghozzá megfizethető áron. A 450-esre szánt rotorfej például alig 46 dollárba kerül a tengeren túlon.

Align DFC
Align T-Rex 450 Pro DFC rotorfejjel

Azt, hogy mire jó a DFC rotorfej, mik az előnyei a hagyományos FBL rotorfejekkel szemben, korábbi cikkünkben már részleteztük, így most lássuk azokat a szempontokat, amik a döntés mellett vagy ellene szólnak.

Kétségtelen, hogy a DFC egy direktebb viselkedést ad a modellnek, a súlypontot közelebb hozza a rororsíkhoz, így kisebb erő elegendő a manőverekhez, vagyis dinamikusabbá és pontosabbá válnak a figurák. Ugyanakkor a DFC rotorfejre való áttérés pár hátulütővel is bír, amikről sem a gyártó, sem a forgalmazó nem beszél - érthető okokból.

Align DFC
Align DFC rotorfej

Az átlag mezőgazdasági repülés nem igényli a DFC rotorfejet, ebben a repülési stílusban a DFC nem nyújt értékelhető előnyt, Ugyanakkor egy esetleges törésnél az egész rendszer gyenge pontja a linkkel egybeépített swashdriver-ben található. Abban a szerencsétlen esetben, ha a helikopter befogója a forgásirányra merőlegesen deformálódik, a hozzá tartozó link szinte biztosan görbül, és a továbbiakban használhatatlanná válik. Ehhez azonban pótalkatrész egyenlőre nincs, vagyis ebben az esetben a komplett rotorfej cseréje válik szükségessé. A hagyományos FBL rotorfejek esetében ugyanez az eset a szokásos kereszttengely és link cserével orvosolható, tehát a törés költsége lényegesen alacsonyabb.

A DFC rotorfejre való áttérés elsősorban középhaladó és profi pilótáknak javasolt, a repülés tanulási fázisában még nem érdemes kapkodni a váltással.

Alan Szabo Jr - T-Rex 450 Pro 3GX DFC rotorfejjel