rchelicopter.hu
2013. január 26.
Ez az oldal egy archivált tartalom, és elképzelhető, hogy nem naprakész a tartalma.
Az oldal modern böngésző kompatibilitása nem ellenőrzött. Megjelenítési problémák adódhatnak.

Gaui X2
Tesztelés alatt a kisméretű forgószárnyas

A sors úgy hozta, hogy egy az eddigiektől eltérő márka egy újabb modelljét próbálhatjuk ki. A GAUI X2 egy kisméretű helikopter, ami nagyobb, mint egy 250-es de a 450-es méretét nem éri el. Első ránézésre egy felpumpált EP 200-assal állunk szemben.

Gaui X2

Gaui X2

Tesztelés alatt a kisméretű forgószárnyas

A sors úgy hozta, hogy egy az eddigiektől eltérő márka egy újabb modelljét próbálhatjuk ki. A GAUI X2 egy kisméretű helikopter, ami nagyobb, mint egy 250-es de a 450-es méretét nem éri el. Első ránézésre egy felpumpált EP 200-assal állunk szemben.

A konstrukció vázszerkezete kísértetiesen megegyezik a korábbi EP200-aséval, még a motor is hasonló helyre került, vagyis a megszokottól eltérően a váz hátsó, alsó részébe. A gép kétrészes, szendvics szerkezetű vázat kapott, így elég jól szerelhető, ráadásul a felső rész meglehetősen keskeny kialakítású.

A nálunk levő modell most áll beállítás alatt, így a berepülésre még várni kell, de a szerelhetőség és az alkatrészek terén már van miről beszámolni.  A váz, a farokcső, de még a leszállótalp is karbonból készült, ahogy azt már az EP200-nál is megszoktuk. A farokkihajtás a főfogaskerékre integrált szíjtárcsán keresztül, bordásszíjjal történik, és akár a T-rex 250 esetében, autorotáció esetén - már ha egy ekkora  gép esetén egyáltalán beszélhetünk ilyenről - a faroklégcsavar nem működik, az egyirányú csapágy csak a forgószárnyat engedi szabadon forogni.

A szervók elhelyezése talán jobb, mint mondjuk egy 250-esen, legalábbis a geometria szempontjából, de a szerelhetőséggel már vannak bajok, mert a szervókarokat a helyükre tenni meglehetősen nagy türelemjáték. A csavarok kisméretű csillagcsavarok, de még nem a szerelhetetlen kategóriából. Az FBL rotorfej elegánsan vékony, akár a GAUI nagyobb modelljeinél, például az X5-nél.

A GAUI mostanában keskeny vázas gépeket épít, ennek köszönhetők a rendkívül jó repülési tulajdonságok, de itt nem estek túlzásba. A váz kevésbé kritikus alsó részét meghagyták olyan szélesnek, hogy oda akár a Mikado Mini VBar-ja is kényelmesen befér (bár az utóbbi USB csatlakozójával már vannak gondok).

 

Első ránézésre egész jó helikopternek néz ki, megkockáztatom, akár még kezdő gépnek is javasolható - már amennyiben egy flybarless gépet alkalmasnak tartunk erre - azonban bővebbet erről csak a berepülés után tudunk mondani.