rchelicopterhub.com / rchelicopter.hu
2011. február 3., csütörtök
Ez az oldal egy archivált tartalom, és elképzelhető, hogy nem naprakész a tartalma.
Az oldal modern böngésző kompatibilitása nem ellenőrzött. Megjelenítési problémák adódhatnak.

Merlin Tracer 80
Egy igazi kezdő helikopter

A Merlin Tracer 80 a koaxiális beltéri helikopterek egyik nagyon jól sikerült gyöngyszeme. A helikopter könnyű, strapabíró, javítható, ugyanakkor meglehetősen pontos gép, kíváló választás azon pilótajelölteknek akiknek még sosem volt igazi helikopter a kezükben, ugyanakkor nem szeretnének egyből egy komolyabb gépbe és sokkal nagyobb összegek költésébe is belevágni.

Merlin Tracer 80

Merlin Tracer 80

Egy igazi kezdő helikopter

Hosszúság: 219 mm
Magasság: 122 mm
Főrotor átmérője: 188 mm
Rotorlapát hossza: 92 mm
Akkumulátor: 1S1P 3,7 V LiPo 110 mAh
Motor: 6 mm-es kefés
Felszálló tömeg: 31g
Merlin Tracer 80

A Merlin Tracer 80 a koaxiális beltéri helikopterek egyik nagyon jól sikerült gyöngyszeme. A helikopter könnyű, strapabíró, javítható, ugyanakkor meglehetősen pontos gép, kíváló választás azon pilótajelölteknek akiknek még sosem volt igazi helikopter a kezükben, ugyanakkor nem szeretnének egyből egy komolyabb gépbe és sokkal nagyobb összegek költésébe is belevágni.

Tracer 80: az RTF készlet
Az RTF készlet

A helikopter RTF készletben vásárolható meg, azaz mindent tartalmaz, ami a repüléshez kell. A doboz részét képezi egy darab 2.4 GHz-es rádió, egy akkumulátor, természetesen maga a helikopter, és az ilyen készletek esetén a legmegdöbbentőbb, hogy a 4 db AA elem is mellékelve van. Természetesen adnak hozzá többféle idegennyelvű és egyes boltok esetén magyar nyelvű használati utasítást is.

Az első starthoz szükséges előkészületek pofonegyszerűek: elemeket a rádióba, akkumulátort a bekapcsolt rádió hátuljába, hogy feltöltsön, majd a töltés alatt a használati utasítást végiglapozva, aztán a feltöltött akksit a gép aljába bedugva máris repülésre készen állunk.

A mellékelt rádió rendkívül egyszerűen "átkapcsolható" Mode 1 és 2 között. Csak az antennát kell egyik oldalról a másikra átfordítani, és a rádió máris átállt.

A gép egyébként 21 ezer forint körül újonnan megvásárolható. Az árát és a tudását tekintve az egyik legeltaláltabb helikopter amit ebben a kategóriában venni lehet.

Merlin Tracer 80
Merlin Tracer 80 - További képek

Személyes repülési tapasztalatok

A helikopter nagyon könnyen repülhető, legfeljebb a rendkívül érzékeny pitch botot nehezebb finoman kezelni. Mindenre azonnal és pontosan reagál. Szinte felügyelet nélkül hagyható a levegőben is, mert ha jól be van állítva, egy méteres magasságon már szinte képes mozdulatlanul maradni. Persze ezt azért ne erőltessük, (főleg kezdők ne), de ez a képessége nagyon jól jön, amikor a pilótajelölt elbizonytalanodik az irányításban.

Tracer 80: Akár ezt is meg lehet vele csinálni
Akár ezt is meg lehet vele csinálni

Kellő önfegyelem és óvatosság mellett kezdőként, akár szimulátor nélkül is biztonságosan lehet vele repülni tanulni. Két szabályt kell szem előtt tartani: nem kapkodunk, ha tévesztettünk, inkább mindent elengedünk, de a gázt nem kapjuk le. A helikopter - ha helye van - meg fog állni. Értelemszerűen kis lakásban nem jó vele tanulni, de szélcsendes időben akár a park, vagy a focipálya is alkalmas a feladatra.

Tapasztalt pilóták szinte azonnal jól érzik magukat a géppel. Nekem az első startban minimális trimmelésre volt szükségem, amit az első egy-két percben megcsináltam, utána már a gépre tudtam koncentrálni - ami itt nem jó szó, mert én inkább élveztem, mint görcsösen figyeltem volna.

A helikopter bekapcsolását követően célszerű a gépet azonnal stabil talajra állítani, majd a belső LED kialszik, és néhány pillanat múlva ismét felvillan. Ezzel jelzi, hogy a giroszkóp - mert ebben az is van - repülésre kész állapotba került. Ha a boot-olási folyamat alatt a gépet mozgatjuk, értelemszerűen pontatlan lesz.

A levegőben igazi kezesbárány. Csak felsőfokon tudok róla beszélni. Tökéletes gép a maga kategóriájában. Ha nagyon kellene hátrányt keresni, akkor a relatív hangos motort mondanám, valamint már most látom, hogy egy akkumulátor nem elég, és az opcióként megvásárolható hálózati töltőt is nagyon gyorsan be kell vetni - vagy valamilyen töltési megoldást kell biztosítani. Az alapkonfigurációban 3 start alatt megette az elemeket, így azonnal ceruzaakkumulátorokra álltam át.

Összeségében egy tökéletes első helikopter és nagyszerű szórakozás a haladó vagy gyakorlott pilótáknak. Semmi görcsölés, semmi szerencsétlenkedés, csak a repülés öröme. Azért a kezdők számára egy idevaló gondolat: ez is helikopter, ez sem repül magától, ezt is vezetni kell. De a helikopterek között a legjóindulatúbbak egyike.

pgpetike