rchelicopter.hu
2018. május 30.

"Kaptam egy helikoptert"
Hogyan tovább?

Először is gratulálunk a helikopterhez. Az első, amit tudni kell, hogy milyen típusú és jellegű a gép. Ha szobai helikopterről can szó (rá van írva: INDOOR HELICOPTER), magunk is nekiláthatunk kísérletezni, a helikopter nagy kárt nem fog okozni. De ha ez a felirat hiányzik róla, a tömege több, mint 200-250 gramm, esetleg a fordulatszáma meghaladja a 1000 fordulat/percet, jó eséllyel komolyabb eszközzel kerültünk kapcsolatba.

"Kaptam egy helikoptert"

És igen, a legtöbben csak szeretnék megnézni, csak szeretnék látni, hogy működik-e, de semmiképpen ne tegyük. NE HELYEZZÜK ÁRAM ALÁ, MERT AZ NAGYON KÖNNYEN BALESETHEZ VEZET. A helytelenül beállított rádió miatt a gép azonnal bekapcsolhat és felpöröghet. Ha nem vagyunk tisztában a működésével, nem lesz módunk leállítani.

Nézzünk azért néhány egyéb tudnivalót

A modellhelikopterre nincsen jótállás!

A modellhelikopterek és annak alkatrészei nem tartoznak a kötelező jótállás alá eső termékek körébe, így azokra csak szavatosságot kell vállalni, aminek keretén belül a vevőnek kell bizonyítania, hogy a hiba már a vásárláskor is fennállt. Ez az összetört helikopterről ritkán állítható, és még kevésbé mondható rendeltetésszerű használatnak a macska  akaratlan leborotválása vagy a szobapálma szakszerű lekaszabolása.

Alapvetően olyan elektromos hibánál szokták a reklamációt elfogadni, ahol egyértelmű a gyártási vagy műszaki meghibásodás. Például: rádió külsérelmi nyom nélkül megnémul.

Az akkumulátorra nincs jótállás!

Az ok, az akkumulátor véges ciklusszámmal tölthető fel, így amennyiben sűrűn használjuk, akár fél-egy éven belül is kifuthat az életciklusából, és senki nem tudja ellenőrizni, hány töltési ciklus van benne.

"De hát a helikopter nem volt stabil, biztos beállítási hiba"

Mielőtt a már összetört helikopterrel rohannál a modellboltba, érdemes fellapozni a használati utasítást. Benne van (mert mindegyikben benne van): első bekapcsolást szigorúan tapasztalt modellezővel együtt tedd meg. Ha autót vásárolsz, akkor feltételezik rólad, hogy képes vagy azt vezetni, uralni. Ha az első sarkon összetöröd, mert nem tudsz vezetni, bizony nehéz bizonyítani, hogy az autóban volt a hiba. Ráadásul felszállás előtt a pilótának meg kell győződnie a beállítások helyességéről, a helikopter vezethetőségéről.