rchelicopterhub.com / rchelicopter.hu
2010. október 11.
Ez az oldal egy archivált tartalom, és elképzelhető, hogy nem naprakész a tartalma.
Az oldal modern böngésző kompatibilitása nem ellenőrzött. Megjelenítési problémák adódhatnak.

Turnigy 6S1P 3.0 tartósteszt

Turnigy 6S1P 3.0 tartósteszt

Még valamikor az előző tél idején, szorultam meg akkumulátor terén a T-Rex 500-asomhoz. Mindenki ellátott jó tanáccsal, hogy milyen is a jó akkumulátor. De akkor ezek a jó tanácsok nekem kissé drágának tűntek, úgyhogy maradt a a gazdaságos változat. Persze többen mondták, hogy nagy csodát ne várjak, ennyi pénzért meg pláne...

Mivel ekkor a Turnigy akkumulátorok ára volt a legkedvezőbb, így rendeltem belőlük pár darabot. Egy teljes feltöltés, három perces kilebegés, és máris használatba lehet venni az erőforrásokat. Ezután rendes repülések következtek. Volt benne tic-toc tanulás, jól elrontott pitch management-tel, Aztán már kevésbé rossz tic-toc négy percen át, de jócskán akadt orientációs is. Úgy nagyjából fele-fele arányban repültem kevésbé akkumulátor gyilkos és akksi pusztító startokat, vagyis nagyjából átlagos terhelésnek tettem ki őket.

Ami a töltésüket és a tárolásukat illeti, nem voltam a legprecízebb, nem volt ideális hőmérséklet, páratartalom, nem volt tárolási feszültség, nem volt semmi akksi-kánaán. Mivel két három naponta biztos repülök, és azok nem szoktak előre tervezettek lenni, így az akkumulátorokat feltöltve tárolom - a dolgozószobámban, a polcon. Az autóban a szerszámosládában, hátizsákban a csomagtartóban szokták a néha egész napos utakat elszenvedni. Ami a töltésüket illeti, alapvetően 1C-vel azaz 3 amperen töltöm őket, de ha kint vagyok repülni, akkor 2C, azaz 6 amper töltőárammal teszem ismét repülésre alkalmassá a féltéglákat. A balanszírozásból igazából nem szoktam ügyet csinálni, ha arról van szó, nem várom meg, hogy a töltő csipogjon, ha a cellák elérték a kellő töltöttséget, már repülhetünk is. Alapvetően 5 perces startokat repülök.

Szűk egy év és nagyjából ötszáz starttal később...

Az öt akkumulátorból három még megvan. Az egyiket olyan 60-70 start magasságában lezúztam, és az egyik cella kilyukadt. A második akkumulátort 105 ciklussal selejteztem. Volt benne túlrepülés 8 perccel, szétcsapott tic-toc tanulás, meg minden ilyen. A 105. ciklusban a gépet 3 percnél még a hátára tudtam tenni, de akkor leesett a fordulatszám, úgyhogy szépen visszafordítottam, és leszálltam vele.

A maradék háromból egy a 120 cikluson túli akkumulátor most kezdi vészesen elveszteni az erejét, a 4 perc körüli startot mezőgazdasági nyolcasokkal, egy-két kevésbé erőteljes figurával még végig lehet repülni, de egy durvább manőver után szóhoz kell juttatni az akkumulátort, és csak szépen lebegni a géppel.

A másik kettő a négy vagy négy és fél perc hosszú startot szépen képes végigcsinálni. Az egyikben 107 a másikban 86 ciklus van. Amire nem alkalmasak, azok a nagyon agresszív erőfigurákból egymás után több. De átlagos funfly-ra még bátran rá lehet venni őket.

Összeségében igazán nem panaszkodhatom, egy igen jó akkumulátorkupacot kaptam nem sok pénzért.