Thunder Tiger E720 - Raptor G4
Új elektromos helikopter a Thunder Tigertől
A modellhelikopterek egyik legnevesebb gyártója a Thunder Tiger új helikopterrel jelent meg: E720. Az elektromos helikopter 700-as méretű, így a T-Rex 700-as konkurenciája, a TT Raptor 90-es elektromos megfelelője lesz. Ezzel a lépéssel a Thunder Tiger is belépett a nagyteljesítményű performance elektromos helikopterek gyártóinak sorába, így most már a Mikado és az Align mellett a legnevesebb és legnébszerűbb gyártó is visszakapaszkodott az őt megillető helyre.

Thunder Tiger E720 - Raptor G4
Új elektromos helikopter a Thunder Tigertől
A modellhelikopterek egyik legnevesebb gyártója a Thunder Tiger új helikopterrel jelent meg: E720. Az elektromos helikopter 700-as méretű, így a T-Rex 700-as konkurenciája, a TT Raptor 90-es elektromos megfelelője lesz. Ezzel a lépéssel a Thunder Tiger is belépett a nagyteljesítményű performance elektromos helikopterek gyártóinak sorába, így most már a Mikado és az Align mellett a legnevesebb és legnébszerűbb gyártó is visszakapaszkodott az őt megillető helyre.
Maga a helikopter a Raptor sorozat külső jegyeit mutatja, így a kabin formatervezése, a gép geometriája alapvetően a Raptor 90-essel egyezik meg, vagy legalábbis erősen emlékeztet rá. Ugyanakkor a gép nem 90°-os mechanikus mixű imbolygóval, hanem a lassan szabványosnak mondható 120°-os eCCPM elrendezésű.
A helikoptert erős 3D és F3C repülésre egyaránt alkalmassá tették, mindkettőben kitűnő tulajdonságokkal rendelkezik, akárcsak a Thunder Tiger által a helikopterhez ajánlott és preferált TT GT-5 Flybarless rendszer. A helikopternek nem része a motor, de a Thunder Tiger az 500 kV-s RIPPER OBL50-es erőforrást ajánlja.
A gyártó figyelt a mai igényekre, így az E720-as flybar-os és flybarless kivitelben egyaránt megvásárolható, de figyeltek arra, hogy a két rotorfej közötti áttérés egyszerű legyen. A flybar felépítése egyébként teljesen megegyezik a Raptor 90-es szerkezetével, ami pedig szerkzetileg szinte azonos megoldás, mint a nagyvas UH-1-es Huey kétlapátos variációinál megtalálható. A modelleknél egyébként ezt a megoldást - vagyis amikor a flybar a rotorkör felett kap helyet - ritkábban alkalmazzák.
"Battery quick-change system" - a egyszerű akkumulátorcsere
Az rc helikopter pilóták pontosan tudják, hogy a leggyorsabban tönkremenő alkatrész a kabin és azon belül is a kabinrögzítő gumigyűrű. Ez azért van így, mert az elektromos helikoptereknél szinte minden modell esetében a kanin levétele nélkül nem lehet akkumulátort cserélni. Pár gyártó azonban elkezdte újragondolni a koncepciót, és a nagyobb gépek esetén - ahol a tömegelosztást az akksik elhelyezése nem befolyásolja arányaiban annyira jelentősen - kidolgozták a kabin levétele nélküli csere módját.
A Thunder Tiger azonban gondolt egy nagyot és az akkumlátort új irányban cseréli: a talp irányába, így minden különösebb nehézség nélkül, szinte egy mozdulattal kicserélhető az enegriatároló.
A helikopter ára és felszereltsége
A Thunder Tiger E720-as 1000 € körüli áron kapható, amely tartalmazza a kitet, és egy pár szénszálas lapátot. A felszereltsége "kit" kivitel, ami nem tartalmazza a szervókat, a motort, a flybarless vagy giroszkóp rendszert, a sebességszabályzó és BEC áramkört, és természetesen a vevőt vagy az akkumulátort sem.
Technikai adatok:
Hosszúság: 1354mm
Szélesség: 221mm
Magasság: 462mm
Rotorlapátok: 690-720mm
Rotorátmérő: 1604mm (710mm-es lapátokkal)
Farokrotorátmérő: 280mm
Főfogaskerék: Helical 115Z (Mode 1)
Motor-pinion: 12Z
Áttétel: 1:9,6:4,67
Felszállótömeg: 3750 (akkumulátor nélkül)
Maximális akkumulátor méret: 215×52x105mm