rchelicopterhub.com / rchelicopter.hu
2012. január 3.
Ez az oldal egy archivált tartalom, és elképzelhető, hogy nem naprakész a tartalma.
Az oldal modern böngésző kompatibilitása nem ellenőrzött. Megjelenítési problémák adódhatnak.

Megjelent az Align Direct Flight Control
Új generáció az Align rotorfejek világában

Karácsonykor jelentette be az Align az új flybarless rotorfej megjelenését, ami DFC azaz Direct Flight Control nevet kapta. Az új év első napja óta a termék a nemzetközi shopokban már kapható. Az új rotorfej a korábbi 700-as FBL rendszer leváltására hivatott.

Megjelent az Align Direct Flight Control

Megjelent az Align Direct Flight Control

Új generáció az Align rotorfejek világában

Align DFC doboz
Align DFC doboz

Karácsonykor jelentette be az Align az új flybarless rotorfej megjelenését, ami DFC azaz Direct Flight Control nevet kapta. Az új év első napja óta a termék a nemzetközi shopokban már kapható. Az új rotorfej a korábbi 700-as FBL rendszer leváltására hivatott.

De mi is az a Direct Flight Control?

Túl a hangzatos néven, az új rotorfejnek nemcsak az új formavilág az előnye, hanem valódi különbséget kínál a 3D pilóták számára. A főtengely 18,4 mm-rel rövidebb, mint a T-Rex 700E főtengelye, de a legszembetűnőbb különbség a swashdriver azaz az imbolygóvezető hiánya.

FLybarless rotorfej
Korábbi FBL (flybarless) rotorfej - középen a mostanra elhagyott swashdriver

Az imbolygóvezető egy szükségmegoldás volt korábban, hogy az imbolygótárcsa a rotorbefogókkal együtt mozogjon. Ez az eszköz váltotta le a korábbi seesaw mechanikus középrészt, ami a flybar mechanika mixét, valamint az imbolygó megvezetését végezte.

Az új megoldás szükségtelenné teszi a swashdriver-t, mivel a feladatot most már a befogókra direkt módon rögzített linkek látják el. A korábbi double link helyett kialakított link nem engedi elfordulni az imbolygót, mivel csak függőlegesen képes elmozdulni, vízszintesen nem mozog.

Align DFC rotorfej

Az Align DFC egyrészt a kevesebb mechanikus elem miatt könnyebb, egy esetleges törés esetén még kevesebb sérülésre hajlamos alkatrészt tartalmaz a rotorfej.

Az igazi előnye azonban abban a majdnem két centiméteres különbségben keresendő, ami a korábbi FBL rendszer és a mostani DFC között van. A 3D repülés elvileg legideálisabb kiépítése az lenne, ha a tömegközéppont a rotorfőtengellyel nem csak egyvonalban, hanem a rotor forgási síkjában lenne. A gyakorlatban a tömegközéppont feljebb és feljebb húzásán dolgoznak a mérnökök vagyis egyre közelebb húzzák a rotorkörhoz. Minden nehéz mechanikus elem egyre feljebb kerül (motor, szervók, elektronika). A másik megoldás az alacsonyabb helikopter, a géptest és a rotorkör közötti távolság - még biztonságos - csökkentése. Ezt a megoldást adja az Align DFC, és a közel két centis különbség jelentős távolságcsökkenésnek nevezhető.

Align DFC box
Align DFC készlet

A csomag tartalmazza a rövidített főtengelyt, az új befogókat, a linkeket, valamint a szükséges apróságokat: csavarokat, alátéteket. Nem része a készletnek a flybarless elektronika, arról nekünk kell gondoskodni. A korábban használt imbolygótárcsa továbbra is használható. A készlet az Egyesült Államokban 73 USD bevezető áron kapható, amire magyarországi rendelés esetén rá kell számolni a postaköltséget, valamint a 27%-os áfát és a 2%-os vámot.

Align DFC demo - Kenny Ko