rchelicopterhub.com / rchelicopter.hu
2012. január 20.
Ez az oldal egy archivált tartalom, és elképzelhető, hogy nem naprakész a tartalma.
Az oldal modern böngésző kompatibilitása nem ellenőrzött. Megjelenítési problémák adódhatnak.

Align T-Rex 250 Pro
Megérkezett a 250-es felújított változata

A 250-es a legkisebb 3D képes helikopter az Align T-Rex sorozat kínálatában. Az Align lassan a teljes modellpaletta végére ér a felújítások tekintetében. Elérkezett a 250-es ráncfelvarrásának az ideje is, és most már elérhető.

Align T-Rex 250 Pro

Align T-Rex 250 Pro

Megérkezett a 250-es felújított változata

A 250-es a legkisebb 3D képes helikopter az Align T-Rex sorozat kínálatában. Az Align lassan a teljes modellpaletta végére ér a felújítások tekintetében. Elérkezett a 250-es ráncfelvarrásának az ideje is, és most már elérhető.

Align T-Rex 250 Pro
Align T-Rex 250 Pro

Szinte minden pilótának volt vagy van egy ilyen helikopter a saját flottájában, mert könnyen szállítható, kis helyigényű, szinte bárhol - akár beltéren is - jól repülhető, bár a mérete miatt azért pár kompromisszumot el kell fogadjunk.

A hátrányok között kell említeni a szervizelhetőség nehézségeit. Nagyon precíz kezek és igazi türelem szükséges egyes elemek összeszereléséhez, mivel a helikopteren a csavarok mérete 0,8 mm és 1,3 mm között változik, így sokszor nehezebb egy-egy javítást elvégezni ezen a gépen, mint bármelyik nagyobb változaton.

A könnyű tömegnek megvan a maga ára is. Azokban a manőverekben, ahol kellene a lendület és a tehetetlenség, ilyennel nem számolhatunk, mert a helikopter teljes felszálló tömege nem haladhja meg a 350 grammot. Így például loop-okban vagy flippekben jobban vezetni kell, mint a nagyobb változatokat.

Autorotációs képességekről nem beszélhetünk, mert leginkább nincsenek. Technikailag ugyan a rotor szabadonfutós, így képes lenne a műveletre, de a lapátok súlya és a helikopter kis tömege minimális tehetetlenséget eredményez, vagyis a rotárció egyik alapeleme szinte teljes mértékben hiányzik. A farokrotor a rotáció alatt nincs meghajtva, így a fordulás képessége is kiesik. Viszont teljesen alkalmas a finom leszállásokra, vagy egy törés esetén a károk mérséklésére.

Ugyanakkor rengeteg örömet képes szerezni a nézőknek, a repülő pilótának egyaránt. A helikopter NEM KEZDŐ gép. Nagyon fürge, nagyon pontos irányítást igényel, bár sokkal nyugodtabb, mint a hasonló méretű egyéb gyártók gépei. Viszont pontos orientációs ismeretek mellett alkalmas arra, hogy akár erőfigurákat tanuljunk, akár csak úgy élvezetből nálunk legyen - "akár a kesztyűtartóban elfér".

A felújított változat szerkezetében egyetlen ponton tér el a korábbi verziótól: a farokszervó új helyre került, ahogy a nagyobb gépek esetében is, itt is lekerült a farokcsőről és bekerült a vázon belülre. Ezen túlmenően (no meg a 0,8 mm-es csavarok elhagyását túl) a változtatások inkább esztétikai jellegűek, a megjelenésben adnak újat a leendő tulajdonosoknak.

Align T-Rex 250 Pro
Az Align T-Rex 250 Pro felépítése

A Pro megnevezés kissé megtévesztő lehet, a helikopter kardános kihajtás helyett szíjas farokkihajtással rendelkezik. Ebben a méretben egyébként csak más gyártóknál fordul elő kardános meghajtás.

A Super COmbo készlet hamarosan elérhető KX019010 cikkszámon a webshopokban.

Forrás: Align Corp.