rchelicopterhub.com / rchelicopter.hu
2012. február 5.
Ez az oldal egy archivált tartalom, és elképzelhető, hogy nem naprakész a tartalma.
Az oldal modern böngésző kompatibilitása nem ellenőrzött. Megjelenítési problémák adódhatnak.

Align T-Rex 450 Plus
Repülésre kész kezdőkészlet az Align-tól?

Az Align ismét újabb super-combo-val próbálkozik, ezúttal azonban a helikoptert rádióval, akkumulátorral és töltővel is igyekszik kiegészíteni, hogy teljes legyen a csomag. Ráadásul a hírek szerint a készlet RTF, azaz repülésre kész, összeszerelt változatban jönne ki. Lehet, hogy az Align így próbál konkurenciát teremteni az olcsó kínai hypermarket helikoptereknek?

Align T-Rex 450 Plus

Align T-Rex 450 Plus

Repülésre kész kezdőkészlet az Align-tól?

Az Align ismét újabb super-combo-val próbálkozik, ezúttal azonban a helikoptert rádióval, akkumulátorral és töltővel is igyekszik kiegészíteni, hogy teljes legyen a csomag. Ráadásul a hírek szerint a készlet RTF, azaz repülésre kész, összeszerelt változatban jönne ki. Lehet, hogy az Align így próbál konkurenciát teremteni az olcsó kínai hypermarket helikoptereknek?

Align T-Rex 450 Plus
Align T-Rex 450 Plus

De mielőtt nagyon belelkesülnénk, azért nézzük meg, mi és miért került a csomagba! Az Align mérnökei feltételezhető Svédországban, Älmhult városában jártak továbbképzésen, és a IKEA mérnökei mutatták meg a tervezés fortélyait, ugyanis azt az ár meghatározásánál kezdték, minden mást ennek rendeltek alá.

A csomag árát 576 dollárnál sikerült megrajzolni, de hát be kell látni, hogy ennyiért modellezni nem - vagyis leginkább erős kompromisszumokkal - lehet, és ez bizony a csomag tartalmán is meglátszik.

A készletbe a T-Rex 450 Sport erősen gazdaságos változata került. Maga a gép valóban egy 450-es bordásszíjas változata, azonban a sporthoz képes szinte minden műanyagból készült, ami műanyagból tudott készülni: a rotorfejben az imbolygó közepét és a rotoragyat leszámítva gyakorlatilag az összes elem műanyag. A farokrész szintén műanyag, ahogy az farokállásszög-vezérlő és a farokbefogók is. Ez persze még nem feltétlenül gond, hiszen sokan tanultunk műanyag vagy részben műanyag 450-essel repülni, és nem is volt gond, amíg a gép össze nem tört. Törésnél azonban sokkal több alkatrész sérül menthetetlenül. Kezdők esetén viszont kár lenne arra alapozni, hogy törés az nem lesz.

A másik erősen megkérdőjelezhető felirat a csomagon: Futaba Technology. Nem hamis, csak megtévesztő, hiszen az ár ebben is erősen dominált. Talán a korábbi T-Rex 250 + Spektrum DX6i sikerére alapoztak a döntéshozók. A dobozba ugyanis a Futaba T6J rádiójának az Align emblémájával ellátott, úgynevezett "rebrand"-elt változata került, amihez szintén Align-osított R2005GS vevőt társítottak. Ez azonban a Futaba FHSS (Frequency Hopping Spread Spectrum) technológiája, nem pedig a jóval drágább, ám elterjedtebb és jobban támogatott FASST rendszer. Vagyis a korábbi vevőink hiába 2.4 GHz-esek, nem lesznek kompatibilisek az új rádióval. A rendszer másik nagy hátránya, hogy kizárólag 3-6 csatornás változatban létezik, így ez egyenlőre zsákutca: sem nitrós helikopterhez nem alkalmas, sem pedig komolyabb scale gépekhez, mivel oda a 6 csatorna a legtöbbször kevés.

Align T-Rex 450 Plus
Align T-Rex 450 Plus - a tartalom

A dobozba került még egy 2200 mAh-s 3S1P Align márkajelzésű LiPo akkumulátor, ami tökéletesen elegendő egy-egy starthoz, de aki repül az pontosan tudja, hogy egy akkumulátor semmire sem elég, minimum 2-4 kell ahhoz, hogy legyen értelme kimenni repülni.

A helikopter mellé kapunk még egy RCC-3SX töltőt is. Ez a töltő kizárólag ehhez a géphez lesz jó, mivel 3 cellát tud legfeljebb tölteni, ráadásul - kijelző híján - nem is túl informatív, igaz, nagyon félreprogramozni sem lehet. Hogy ez miért számít, a töltőválasztásról szóló cikkünkből jobban kiderül. A szimulátor is kompletten hiányzik a dobozból.

A hírek szerint egyébként a helikopter összeszerelve érkezik. Kár lenne előre ítélkezni, de a legtöbb ilyen előre összeszerelt helikopter - márkától függetlenül - azért erős átnézésre szorul, mert az árba nem fér bele az az alaposság, amit egy általunk kézzel összeszerelt modellel kapunk. Egy ilyen helikopter tisztességes összeépítése és beállítása akár egy bő munkanapot is igénybe vesz, ez pedig még a legolcsóbb munkaerő alkalmazása esetén is jelentős költségnövelő tényező lenne, az összeszerelést pedig ezekben az üzemekben a legritkább esetben végzik robotok.

Összességében szép a szándék, talán az Align ajándékcsomag ötletnek szánta, talán kezdőknek próbált olcsó verziót összerakni. Viszont kezdőknek így ebben a kombinációban drága lesz, hosszútávon pedig zsákutca, jópár olyan komponenssel (rádió, vevő, töltő), amit a tapsztalatabb modellező nem csak egy modellhez optimalizáltan vásárolna meg.

T-Rex 450 Plus bemutató videó

Kenny Ko - Trex 450 Plus - Test flight No.1

Kenny Ko - Trex 450 Plus - Test flight No.2