Align T-Rex 250
A T-Rex 250 az Align elektromos helikopterei közül a legkisebb. Ez a legkisebb 3D képes helikopterek egyike. A gép méreteihez képes meglehetősen stabil, meglepően jóindulatú a többi mikrohelikopterhez képest. Ideális gyakorlógép haladó pilótáknak, is nagyszerű szórakozást biztosít annak, aki tud vele repülni.
A gép újonnan 65 ezer forint körül megvásárolható, combo felszereltséggel - természetesen giroszkóp, farokszervó, akkumulátorok és vevő nélkül. Létezik Super Combo változata is, ami tartalmazza a giroszkóp-farokszervó párosítást is, de annak az ára meglehetősen magas: 125 ezer forint körül van. Használtan, jó állapotú 250-est majdnem repülésre kész állapotban 60-80 ezer forintért vásárolhatunk.
Személyes repülési tapasztalatok
A T-Rex 250 nem játékszer még akkor sem, ha méretei miatt a legtöbben annak nézik. Mégcsak nem is kezdő gép, mert nagyon mozgékony, nem stabil, és szinte semmi toleranciát nem nyújt a tévesztésekkel szemben. "Nincs idő megijedni..." Ha a pilóta hibázott, javításra nincs idő, a gép máris összetört.
Mivel a gép meglehetősen kicsi, szó sem lehet messze repülésről, így igazából nem alkalmas a kezdeti tanulásra. Függeszkedni, lebegni, nyolcasozni és orientációt repülni nem ezzel a géppel kell megtanulni.
Viszont tökéletes a flottába második gépnek. Egy olyan helikopter tud lenni, amit bárhova magával vihet az ember néhány kikapcsolódást jelentő startra. Sok helyet nem foglal, nem kell hozzá semmi, csak a rádió, az akkumulátorok, esetleg egy töltő. Szinte bárhol elővehető, bárhol repülhető. Alapvetően csendes, így használható lakott területek közelében is, nem kell attól tartani, hogy bárkit komolyabban zavarna.
A gyári műanyag rotorlapát nem sokat ér, igazából csak FAI repülésre alkalmas, talán még arra sem. Ugyanakkor a hozzá való Align szénszálas lapátok csodát művelnek a helikopterrel. Egyből képes rengeteg olyan figurára, amire a nagyobb társai is. Én például a tic-top alapjait ezzel a géppel sajátítottam el.
A szervizigénye minimális, ha nincs törés, akkor szinte nem is kell hozzányúlni. Konstrukciós hibája a V1-esnek több is van, aminek jó részét az SE változatban kijavították. Ilyen például a súlyozatlan farokrotor, ami miatt hajlamos beszitálni a farka, amit képtelenség a giroszkóp bármilyen beállításával kiküszöbölni.
A másik, hogy a felső mixerkarok a hillerkereten belül gyorsan kicsapágyasodnak, így a gép pontatlanná válik, a holtjáték megnő. Ez változóan tracking-es lapátokat és nagy pontatlanságot eredményez. Az SE változatban a karok szélesebb és porvédett csapágyazást kaptak.
Viszont az SE változatban is hajlamos a farokcső elfordulni vagy becsúszni, így azt beszerelés előtt érdemes felcsiszolni.