Hangár

Hangár Riportok, megoldások

  • Miért az Angoloktól? Align TB70 RC helikopterről Huszti Istvánnal

    Miért az Angoloktól? Align TB70 RC helikopterről Huszti Istvánnal

    István a Hely-shop UK-tól vásárolt egy Align TB70-et Magyarországra. Beszélgetünk a helikopterről, az első tapasztalatokról és persze az árakról is. És arról beszélünk, hogy István miért a távoli Egyesült Királyságból, nem pedig Európából vásárolta a helikoptert.

  • Ramo és az egyedi helikopterek

    Ramo és az egyedi helikopterek

    Talán senkinek sem kell bemutatni Ramocsa Zsoltot Magyarországon, a magyar helisek között. De a legtöbben nem is ismerjük az ő történetét és azt az utat, amit bejárt az egyedi tervezésű és építésű helikoptereivel.

  • Tényleg számítanak a grammok?

    Tényleg számítanak a grammok?

    Vannak pilóták, akiknek a grammok számítanak. És vannak olyan helyzetek, amikor a grammok számítanak. De ez a kérdés sokkal eltúlzottabb, mint kellene legyen. Ez egy átlagos RC helikopterpilóta személyes véleménye: az enyém.

  • SAB Kraken nem scale helinek való. Valóban?

    SAB Kraken nem scale helinek való. Valóban?

    "Fogd meg a söröm" mondta Glen, és megcsinálta. És megint, nem is egyszer, hanem több alkalommal. Ha azt hiszed, hogy a szépen megtervezett és szép SAB Goblin helikoptereket nem lehet scale helikopterré alakítani, nos, akkor tévedsz, és Glen Scalemale szállítja a bizonyítékokat.

  • Direct drive kontra áttételes meghajtás: melyik a jobb?

    Direct drive kontra áttételes meghajtás: melyik a jobb?

    Egyre több direct drive, azaz közvetlen meghajtású modell kerül a piacra, és most már a nagyobbak is. Elsőnek az SAB Goblin Raw 420 került kiadásra palacsinta motorral a nagyok ligájában, majd a Goosky RS4 követte, és most a forró téma a legújabb Omphobby M4 lett. De tényleg olyan jó a direct drive?

  • Ezért tart itt a helikopter-modellezés

    Ezért tart itt a helikopter-modellezésVI. egyben befejező rész

    Részletesen kitárgyaltuk, hogy miért is árt az utánpótlásban a mai világ. De mit is lehet ezzel kezdeni? Hogyan lehet legalább lassítani a fogyást? Van még valami, amiről eddig nem beszéltünk?

  • Ezért tart itt a helikopter-modellezés

    Ezért tart itt a helikopter-modellezésV. rész

    Most már látjuk, miért fogyunk. De miért nincs utánpótlás? Mi az, ami miatt a többi RC ág is szenved? Elérkeztünk a talán legnehezebben elmagyarázható részhez. Ha ez néha bonyolult, esetleg zavaros, akkor előre is bocs, igyekszem érthető maradni.

  • Ezért tart itt a helikopter-modellezés

    Ezért tart itt a helikopter-modellezésIV. rész

    Most már tudjuk, hogy mennyit ártottak nekünk a drónok. Az is világos, hogy mekkora csapás volt a drónszabályozás világszerte. De semmi nem ártott akkorát a hobbinak, mint amekkorát a saját iparunk. Meg még valami, de azt később.

  • Ezért tart itt a helikopter-modellezés

    Ezért tart itt a helikopter-modellezésIII. rész

    Eljutottunk oda, hogy a helizés egykoron legnagyobb ellenségének tekintett drónosok ugyanabban a cipőben járnak, mint mi. Az erre specializálódott cégek a túlélésért küzdenek, a drónos szervezetek próbálnak életben maradni, és mind ugyanazzal a jelenséggel küzdünk: zsugorodunk.

  • Ezért tart itt a helikopter-modellezés

    Ezért tart itt a helikopter-modellezésII. rész

    Az előző részben azt néztük meg, hogy mi helisek miért vagyunk hátrányban minden más repülőmodellező ághoz képest. Ha nem olvastad, akkor érdemes azzal kezdeni, majd visszatérni ide. Most pedig nézzünk egy kis történeti vonalat, hogy honnan hova jutottunk.

  • Ezért tart itt a helikopter-modellezés

    Ezért tart itt a helikopter-modellezésI. rész

    Nem titok, aki benne van az tudja: ha azt mondjuk, hogy nem fényes a repülőmodellezés és azon belül pláne a helikopterezés helyzete és kilátásai, akkor igen árnyaltan fogalmaztunk. Ha szépen és szofisztikáltan fogalmazunk: katasztrofálisan, iszonyatosan, botrányosan rossz. De mégis miért? Mi vezetett ide? Nem lesz rövid, hát több részre bontottam.

  • Hogyan kell beállítani az OMP M2 Explore V2-t Spektrummal

    Hogyan kell beállítani az OMP M2 Explore V2-t SpektrummalOktató videó a folyamatról

    A videót a Buddy RC Youtube csatornán tették közzé, és azt mutatja be, hogyan kell Spektrum rádióhoz bind-olni, és hogyan lehet beállítani az OMP M2 Explore V2 helikoptert. A beállítások egy kicsit furcsának tűnnek, de a videó az egész folyamathoz jó kiindulási pont.

  • 6 vagy 12 cellát a Kraken 580-hoz?

    6 vagy 12 cellát a Kraken 580-hoz?Melyik kiépítést válaszd?

    Itt van egy kérdés: Melyik kiépítést érdemes választani az új SAB Goblin Kraken 580 esetében? Természetesen nincs egyértelmű válasz. Attól függően, hogy mi a célod, milyenek a képességeid egyik vagy másik lehet jó. Carlos Rossi az Area51-RC-től megpróbálja neked megválaszolni a kérdést.

  • Helikopter szervók nélkül

    Helikopter szervók nélkülNégy csatornás vezérlés

    A napokban, nagyjából bő egy hete látott napvilágot egy videó, egy olyan helikopterről, amiben nincsenek szervók, mégis képes a négycsatornás működésre. A megoldás ötvözi a drónok mechanikus egyszerűségét a helikopteres repüléssel. Az angol nyelvű videó jól elmagyarázza a tervezési folyamatot és a megoldás lényegét, de azok számára, akik nem értik az angol nyelvet elég jól, most elmagyarázzuk az egész működését.

  • 1st Buffer Pack

    1st Buffer PackMi ez és hogyan működik?

    Mindenekelőtt tisztázzuk, hogy ez teljesen ugyanaz, mint az R2 utolsó kiadása, látható a verziószámon, ami a panelen van: v4.8. Az egyetlen változás a név (és a lenyomat a panelen) valamint a kondenzátorok színe. Az eredeti tervező által teljes egészében jóváhagyott és támogatott termék. A 1st a svájci Xelaris egyik divíziója és a világon mindenhova szállít a Heli-Professional keretein belül. A 1st az R2-től vette át a terméket.

  • Blackout - avagy egy benzinüzemű mese!

    Blackout - avagy egy benzinüzemű mese!Hogy is kezdődött?

    Jó szívvel ajánljuk, hogy olvasd el a Blackout (Áramszünet) történetét. Miként született, és hogyan is kezdődött minden. Mivel ennek a görög vállalkozásnak a története nem mindennapi, sőt, amolyan "oké, tegyünk hát valamit" monológ szerű, tény, hogy roppant érdekes, s egyben nem kevésbé motiváló is.

  • Áttekintés: XLPower Protos 380

    Áttekintés: XLPower Protos 380Egy abszolút független felhasználótól - Szalontay Gábor

    Gábor most este küldte nekünk a Protos 380-ról írt véleményét. Gábor egy független pilóta, semmi érdeke nem főződik a modell népszerűsítéséhez. Más nézőpont, őszinte vélemény - több nézet, nagyobb kép. Ez egy sokkal rövidebb összefoglaló, mint a mi igen részletes véleményünk, de jól összegzi az álláspontját.

  • Ismerkedjünk meg Scott Mayoval

    Ismerkedjünk meg Scott MayovalEgy tinédzser F3C pilóta az Egyesült Királyságban

    Scott Mayo a brit közösség egyik ismert pilótája. Szinte minden kiemelkedő eseményen részt vesz az Egyesült Királyságban, és külföldön is képviseli a hazáját. Scott januárban lesz 18 éves.

  • XLPower Protos 380 javítás

    XLPower Protos 380 javításA farokcsóválás megoldva

    Több XLPower Protos 380 tulajdonostól hallottuk, hogy van egy megoldatlan farokcsóválási probléma, aminek esetében semmi sem segít. Egy lassú de nagy mértékű farokcsóválás jelentkezik pár Protos 380-ason. Megtaláltuk, hogy mi okozza és a megoldást is sikerült kitalálni. Nem kerül semmibe, és a javítás 5 percet vesz igénybe.

  • Motorhő: számít?

    Motorhő: számít?Miért fontos az elektromos motor hőmérséklete?

    Ez egy új divat? Valóban fontos? Miért méregeti a motor hőmérsékletét annyi pilóta? Egy kérdés megannyi válasz, amit tudni lehet.