XLPower Protos 380 javítás
A farokcsóválás megoldva
Több XLPower Protos 380 tulajdonostól hallottuk, hogy van egy megoldatlan farokcsóválási probléma, aminek esetében semmi sem segít. Egy lassú de nagy mértékű farokcsóválás jelentkezik pár Protos 380-ason. Megtaláltuk, hogy mi okozza és a megoldást is sikerült kitalálni. Nem kerül semmibe, és a javítás 5 percet vesz igénybe.
Őszintén szólva, majdnem sírtam. Szétszedni a farkát újra meg újra, majd megint összerakni, csak hogy biztos legyen, mindent úgy raktunk össze, ahogy az a leírásban szerepel, aztán megint semmi eredmény. Kicseréltem a farokszervót:nem segített. A gömb a szervókaron járt mindenhol, az összes lyukat végigpróbáltam: semmi eredmény megint. Végezetül már az FBL cseréje következett volna.
Aztán megint átnéztem a farkát, mert azt mondták (és egyet kellett értsek), ez valahol egy mechanikai hiba.
Nem volt túl szoros, de túl lazának sem nevezném. Elkezdtem egytől-egyik átnézni az alkatrészeit. Az egyetlen elem, ami nem volt szuper lágy, az a farokállásszög-vezérlő és a műanyag karok kapcsolata volt, ahova az acél tüske kerül beszúrásra.
Fogtam egy lapos modellező reszelőt és áthúzogattam rajta párszor. Nem túl sokat, csak hogy lekapjon egy tizedmillimétert. Nem ajánlanám a csiszolóvásznat, a mödellező reszelő a tökéletes szerszám, mert a felületnek egyenesnek kell maradnia.
Miután összeraktam, egy egyszerű teszt következett. Lekaptam a tolórudat, aztán a lapátokat a vezérlőkarok felé fordítottam, és megnéztem, hogy amikor a helikopter az oldalára fordul, akkor a lapátok a tömegüknél fogva képesek-e lefelé esni. Nem lett tökéletes, de valaminek a súrlódásra és a használatra is maradnia kell. A teszt a videóban 3:10-nél van.
Ahogy megfigyeltem, ez a szorulás a hőmérséklet függvénye. Amikor hidegebb van, erősebbé válik. Ez magyarázhatja, hogy az egyenlítőhöz közelebb levő pilóták gond nélkül repülnek vele, és ez nem probléma Ausztráliában sem, de több ember küzd vele itt Angliában, Európában, az Egyesült Államokban és Kanadában is most, hogy a hőmérséklet esik. Ami tökéletes a szobában, rosszabb lesz kint a hátsó kertben.
Ez volt a 15. tesztstart, és az első alkalom, amikor a heli elkezdett úgy viselkedni, mint egy helikopter, és végre élveztem is. Alig várom a valódi berepülést.