rchelicopter.hu
2020. január 23.

Blackout - avagy egy benzinüzemű mese!
Hogy is kezdődött?

Jó szívvel ajánljuk, hogy olvasd el a Blackout (Áramszünet) történetét. Miként született, és hogyan is kezdődött minden. Mivel ennek a görög vállalkozásnak a története nem mindennapi, sőt, amolyan "oké, tegyünk hát valamit" monológ szerű, tény, hogy roppant érdekes, s egyben nem kevésbé motiváló is.

Jelen cikkünk alapja egy a Blackoutról készült blogbejegyzés, ami a legkülönbözőbb modellhelikopterek benzines átalakító készleteit gyártó, görögországi, közelebbről Zákinthosz szigeti cég bemutatásáról szólt. A vállalkozás szenvedéllyel, de a szenvedélyen túl, mintegy ráadásul igen magas műszaki színvonalon gyártja a benzines átalakító készleteket. Mivel a történetüket egy sok szempontból kiváló írás foglalta össze, megkértük őket, hogy közzé tehessük az eredeti blogbejegyzést ismét mindenféle változtatást mellőzve, még egy betűt sem átírva (ez az angol változat esetén így is lett - kivéve talán egy elírást).

Benzinmotoros mese!
Egyszer volt, hol nem volt, volt régen egy fiatalember...

Nagyon „furcsa” hobbija volt, olyan, ami élvezetet, örömet okozott neki a szabadidejében, s amit egy kicsi, zárt közösség nem igazán tudott megérteni.

Némi gúnnyal átitatva szinte valamennyi ismerőse azt hitte róla, hogy időt és pénzt nem kímélve csak játékokra költ, csak játékokkal foglalkozik, még ha 20 éves is! Nőj fel, mondták neki szinte minden alkalommal, amikor találkoztak vele.

Igen, ez a fiatalember szenvedélyesen szerette a távirányítású RC helikoptereket.

Az aligha könnyen kezelhető forgószárnyasokkal meglehetősen nehezen tanult meg repülni, s az agya minden egyes alkalommal szinte tűzben égett, ahányszor csak megpróbálta.

Az emberek biztosra vették, hogy csupán csak játszik, és csak költi a sok pénzt azok folyamatos összetörésével, mindezt mindenféle ok nélkül.

Keményen gyakorolt, igyekezett a helikopterét a levegőben tartani, repülni, ide-oda manőverezni vele, s bár sokszor lezuhant, újra és újra, no és megint újra megpróbálta…

Hű maradt az álmához, s néhány év után már képes volt tisztességesen repülni, megtanult néhány jó trükköt, és műrepült is.

Boldog volt, minden alkalommal élvezte a repülést.

Aztán azok az emberek, akik korábban némi gúnnyal viszonyultak hozzá, a hétvégeken csak kimentek hozzá a szántóföldre, s várták, hogy megnézhessék azokat a „csodás” dolgokat, amiket ezek a repülő „játékok” műveltek a levegőben.

Néhányan még azt is megpróbálták, hogy bekapcsolódjanak a különös „játékba”, gondolván, egyszerű dolog az egész.

El lehet képzelni azon erőfeszítések eredményét, melyek a „játékok” üzemeltetésére irányultak, s amihez gyakorlatilag nulla háttér, és ugyanennyi tapasztalat párosult?

Ezek után gondolkodni kezdtek: Mi a jó fene van?? Ez eszméletlenül nehéz!

Oké.. Talán ezért „játszik” a fickó olyan sokszor azokkal a helikopterekkel, melyek sok-sok éve meg vannak már neki. Maradjunk egyenlőre csak nézők.. És kiszálltak.

Ahogy az idő múlt, az emberek megértették a dolog bonyolultságát, de még mindig úgy hitték, hogy mindenféle ok nélkül csak vesztegeti az idejét és a pénzét... csak azért hogy látványos trükköket csináljon a levegőben a drága helikoptereivel, de HŰHA...

Nos, néhány év elteltével a fiatalember valóban eléggé magabiztos repülési képességeket és tapasztalatokat szerzett az RC helikopterezésben, és a hobbiban rejlő veszélyek vonatkozásában is kellően érzékennyé vált. Mint heli „őrült” komoly ismertségre tett szert a környéken, és bárki, aki szeretett volna RC helikopterezésbe fogni, az ő segítségét kellett kérje.

Aztán, ahogy felnőtt és befejezte a mérnöki tanulmányait, tervezte a jövőjét, s úgy gondolta, talán indíthatna egy kis vállalkozást, melynek keretében hőn szeretett hobbijával is foglalkozhat.

Mivel egy gyönyörű görög szigeten (Zante - Zakynthos) született, úgy döntött, hogy egy közeli barátjával marketing céget alapít internetes, marketing és fotózási szolgáltatások nyújtására, különösen az idegenforgalom számára.

A légi fotózás és filmezés akkoriban csak képzett pilóták által vezetett, repülőgéppel vagy helikopterrel volt lehetséges, mindez nagyon drága szolgáltatás volt...

Tehát kellett építsen egy RC helikoptert néhány mechanikai módosítással, és be kellett hozza a fejlődést az ő kis területére!

Utána nézett, hogy egy RC helikopter képes volna-e hasznos munkát végezni.

Viszonylag nagy hasznos terhet (gimbal - kamerák - elektronika) kellett szállítson, hosszú repülési idővel kellett rendelkezzen, alacsony repülési költségekkel és nem túl gyakori karbantartással.

A nitrós vagy elektromotoros változatok nem nyújtottak megoldást, ezért gondolkodni kezdett a benzinmotorosról...

És ez volt a pillanat, amikor a nagy problémák kezdődtek!

Rémálom volt…

Rezgések, mechanikai hibák, túlmelegedések, elektronikai hibák, törések.

Úgy döntött, hogy a legjobb benzinmotoros átalakító készletben „utazik”, ami akkoriban elérhető volt a 700-as osztályú helikopterek átalakításához.

Felkereste a "legjobb weboldalát"... Nem a legjobban kinéző weboldalt, néhány nem túl jó, a termékével kapcsolatban fórumokon megjelent vélemény tudatában, de...

Oké... próbáljuk meg!

Egy M.A. X-CELL Spectra felfúrós átalakításába átalakításába kezdett, hogy nagyobb tömeget szállíthasson... 

Először működött... de aztán, kezdtek előjönni a problémák egytől-egyig, egymás után...

A felhasznált anyagok alacsony minősége, karöltve a gyenge tervezéssel a vibrációs fáradás okán a fém alkatrészeken megjelenő repedéseket és végül törést eredményezett.

Nyugodj békében Spectra.

Akkor most próbáljuk meg a jól ismert TREX 700 benzines átalakító készletet!

Szép, robusztus megjelenés, teljesen könnyűfém vázzal, nehéz, de ígéretes gép erre a munkára!

Találd ki… Megint rémálom…

Rosszul kifutó motorfogaskerék súlyos gondokat okozott a repülésben, a modell megbízhatóságában, a kuplungharang és a főfogas eltűnt... aztán törés.

Csalódás...

A fiatalember mérges volt emiatt, és megkérdezte erről a problémáról a „Professzionális Tervezőt”, aki eladta neki az átalakító készletet, erről a kérdésről, de ironikus hozzáállással és a csúnya weboldalon a „hozzáférés megtagadásával” szembesült! A 'PRO srác' letiltotta IP-címét, hogy többé ne tudjon kapcsolatba lépni az 'istennel'! Isten áldja a Proxies VPN-t ...

Sokáig vakarta a fejét, de végül elkezdte módosítani a könnyűfém TRex benzines átalakító készletet, egyedi motorfogaskereket és fém főfogaskerekeket gyártva, hogy valóban jó futása legyen nekik, abban a reményben, hogy végre képes lesz repülni a légplatformját, és egy kis pénzt keresni a vérző cégének néhány szép légifotót készítve...

Siker!

Végre a benzinesek tudnak repülni! (legalábbis, amikor jól vannak tervezve és gyártva)!

Évek telnek el, és a fiatalember a jóbarátjával együtt növelte a cégét, mindketten szép munkát végezve. Szabadidejében nitrókkal és elektromos gépekkel élvezte pompás hobbiját. Az becses Gasser (benzines) volt a MUNKA heli.

DE

Soha nem felejtette el a 'PRO' emberének a rossz viselkedését, annak, akiben megbízott, amikor a benzinesekkel kezdett...

Dühös volt, és olyan volt, mint egy kitörésre kész vulkán...

Hosszú idő után a jól menő vállalkozásával, ami jobban és jobban terjeszkedik a turizmusban, az építő- és technológiai iparban, képes volt arra, hogy megélhetést biztosító munkája legyen, és képes lett néhány más dolog tanulásába is belekezdeni, mint tervezés AUTOCAD-del, CNC-vel vágás, esztergálás hobbi formájában, hogy a saját HOBBIJÁT segíthesse.

5 évvel később nagyon boldog és hálás volt mindazoknak a helyzeteknek, amelyek képességei fejlődésének és a WWW.BLACKOUTMODS.COM létrehozásának fő okai voltak!

Ez volt a történet a BLACKOUT születése mögött.

Bárkivel vagy bármilyen helyzettel való hasonlóság a véletlen műve!
Ezt mindig el akartam mondani!! LOL 🙂

Kérlek, itt olvasd el a GYIK-et

Remélem, tetszett... Nem vagyok egy profi író, és az angolom sem olyan jó...

Köszönet mindenkinek!

És ne felejtsd.... sose felejts & semmi sem lehetetlen.

 

A legjobbakat,

Dennis

a görög / zakintoszi srác..

#keeprchelisalive

Fordítás: Horváth Miklós