T-Rex 700 - röpsúly csere
Tibi barátomtól kaptam kölcsön ősszel egy szépséges T-Rex 700-as robbanómotoros helikoptert. Amennyire még belefért a hideg előtt repkedtem vele, de már akkor is hallatszott a hangján hogy meg-megcsúszik a kuplung és ez érződött a teljesítményén is. Aztán egyszercsak meg sem moccant a motor indításkor.
Hát rajta, szedjük szét. A munka legrosszabb része volt a helikopterből kiimádkozni a motort. Aki szedett már szét helikoptert az tudja miért. A csavarok rögzítőzve és megtépve a rezgés ellen. Kivétel nélkül mindegyikben megforog az imbuszfej. Előkerül a Dremel készlet: a csavarok fejébe belevágtam, így laposcsavarhúzót használva már erőkifejtés is lehetségessé vált a csavarokra. Így haladva csavarról csavarra végül előkerül a motor. Mint kiderült a röpsúly egyik fele egyszerűen letört, ez akasztotta meg a motort, és valószínűleg ez a rész adta a furcsa hangokat korábban járás közben.

A háttérben már megbújik az új is
Szerencsére Tibi barátomnak volt otthon alkatrésze, így a tőle kapott komplett kuplungrésszel kezdtem hozzá a munkához:

Mindenekelőtt A régi röpsúlyt kell leszedni. Ez némi találékonyságot igényelt, tekintve, hogy nagyobb, igénytelenebb benzines motoroknál (pl. olcsóbb kertigépek) ez a dugattyú megakasztása után 2 csavar kicsavarását jelenti. De mivel egy ilyen modellmotor itthoni bolti ára 100 ezer Ft körül mozog, ez itt nem jöhetett szóba. A megoldás végül egy franciakulcs lett a következő felállásban:

Ezek után a csavarok könnyen kijöttek. A röpsúly levétele után már csak annyi a dolgunk hogy visszategyük az újat, és a többit is eljáttszuk visszafelé. Csavarok vissza rögzítővel, majd visszaszerelése a gépbe.
A művelet után a gép pöccre indult, az előtte tapasztalható furcsa, általam csúszáshangnak vélt zajok megszűntek, repülhet tovább!