rchelicopterhub.com / rchelicopter.hu
2018. november 29.
Ez az oldal egy archivált tartalom, és elképzelhető, hogy nem naprakész a tartalma.

Align T-Rex 250
Flybar változat

A T-Rex 250 az Align elektromos helikopterei közül majdnem a legkisebb. Ez a legkisebb 3D képes helikopterek egyike. A gép méreteihez képes meglehetősen stabil, meglepően jóindulatú a többi mikrohelikopterhez képest. Ideális gyakorlógép haladó pilótáknak, is nagyszerű szórakozást biztosít annak, aki tud vele repülni. Ugyanakkor a flybar rotorfejjel szerelt verziója újonnan már nem elérhető.

Align T-Rex 250
Align T-Rex 250
  • Align
  • 430 mm
  • 187 mm
  • 450 mm
  • 460 mm
  • 200 mm
  • 205 mm
  • 108 mm
  • 15T
  • 120T
  • 28T
  • 1 : 8 : 4,28
  • kb. 300 g
  • 138 g
  • 3S1P 850 mAh 20-30C
Bert Kammerer repülése a T-Rex 250-nel

A gép újonnan combo felszereltséggel - természetesen giroszkóp, farokszervó, akkumulátorok és vevő nélkül, illetve Super Combo változataban is elérhető volt, ami tartalmazza a giroszkóp-farokszervó párosítást is. Használtan, jó állapotú 250-est majdnem repülésre kész állapotban 60-80 ezer forintért vásárolhatunk.

Személyes repülési tapasztalatok

A T-Rex 250 nem játékszer még akkor sem, ha méretei miatt a legtöbben annak nézik. Mégcsak nem is kezdő gép, mert nagyon mozgékony, nem túl stabil, és szinte semmi toleranciát nem nyújt a tévesztésekkel szemben. "Nincs idő megijedni..." Ha a pilóta hibázott, javításra nincs idő, a gép máris összetört.

Mivel a gép meglehetősen kicsi, szó sem lehet messze repülésről, így igazából nem alkalmas a kezdeti tanulásra. Függeszkedni, lebegni, nyolcasozni és orientációt repülni nem ezzel a géppel kell megtanulni. 

Viszont tökéletes a flottába második gépnek. Egy olyan helikopter tud lenni, amit bárhova magával vihet az ember néhány kikapcsolódást jelentő startra. Sok helyet nem foglal, nem kell hozzá semmi, csak a rádió, az akkumulátorok, esetleg egy töltő. Szinte bárhol elővehető, bárhol repülhető. Alapvetően csendes, így használható lakott területek közelében is, nem kell attól tartani, hogy bárkit komolyabban zavarna.

A gyári műanyag rotorlapát nem sokat ér, igazából csak FAI repülésre alkalmas, talán még arra sem. Ugyanakkor a hozzá való Align szénszálas lapátok csodát művelnek a helikopterrel. Egyből képes rengeteg olyan figurára, amire a nagyobb társai is. Én például a tic-top alapjait ezzel a géppel sajátítottam el.

A szervizigénye minimális, ha nincs törés, akkor szinte nem is kell hozzányúlni. Konstrukciós hibája a V1-esnek több is van, aminek jó részét az SE változatban kijavították. Ilyen például a súlyozatlan farokrotor, ami miatt hajlamos beszitálni a farka, amit képtelenség a giroszkóp bármilyen beállításával kiküszöbölni.

A másik, hogy a felső mixerkarok a hillerkereten belül gyorsan kicsapágyasodnak, így a gép pontatlanná válik, a holtjáték megnő. Ez változóan tracking-es lapátokat és nagy pontatlanságot eredményez. Az SE változatban a karok szélesebb és porvédett csapágyazást kaptak.

Viszont az SE változatban is hajlamos a farokcső elfordulni vagy becsúszni, így azt beszerelés előtt érdemes felcsiszolni.

Align T-Rex 250

  • Align T-Rex 250 SE