Soxos Strike 7 - élmények
Amit a gép az összeszereléstől a repülésig nyújt
Amikor először láttam a Soxos Strike 7 képeit, tudtam, hogy ki kell próbálnom egyet... Egy apróság tartott vissza a vásárlástól: nem volt elérhető az Egyesült Királyságban. Amint meghallottam, hogy érkezik a hely-shop.co.uk üzletébe, előrendeltem egy készletet.
Beszéltünk először a dizájnról egy picit. A kabin maga egy abszolút műremek, amit a váz hátoldalán a kabinrögzítő is követ. Azt hiszem, ez az a pont, amikor kétfajta vélemény alakulhat ki. Van aki utálja, van aki imádja, személy szerint én imádom az egyedi megjelenését.
Amit még szeretni lehet, az a "szabályzó tartó", a váztól külön áll, és szénszálból és alumíniumból készült. Úgy siklik bele a vázba, mint egy fiók, és mindennek bőven elegendő helyet biztosít, és ez szintén egy remek tervezés!
Az elfordulásgátló egy nagyon okos megoldás. Más heliknél vedd le vagy hajtsd meg, ha be akarod rakni az imbolygót, szíval rengeteg idő vagy brutál erő kell hozzá. A Soxos Strike 7-nél? Csak hajtsd kiilleszd be az imbolygót és az elfordulásgátló már mehet is vissza. Egyszerű és nagyon okos megoldás.
A rotorfej és a damperek szintén nem átlagos megjelenésűek. A kabin beépített gyors-kioldós kabinrögzítővel érkezik. Három neodimium mágnes és két tüske a szénszálas kabintartón tartja a kabint a helyén.
A farokmechanika esetében megfordult a fejemben: jó vagy rossz megoldás? Elméletben mindenképpen jobb, mivel közvetlen vezérlést nyújt a szervótól a farokig, szükségtelenné teszi a szervókart, így nem kell a megfelelő lyuk kiválasztásával bajlódni, ami szükséges a megfelelő farokteljesítményhez, mint a hagyományos tolórudas megoldások esetében, ahol amikor a szervókar elmozdul középről, a szervónak fel kell gyorsulnia, hogy ki tudja egyenlíteni a farok mozgását. Nagyobb szervómozgás kisebb farokmozgást eredményez.
Egyébként a normál beállítások szintén megfelelően működnek, nincsenek valójában gondok velük. Ez csak valamiféle különleges és egyedi soXos formaterv.
A heli építése nulláról, az összes elektronikával a berepülési állapotig - nem tudok mást mondani - átlagos építés. A leírás eléggé világos, nem kell speciális trükk az összerakás alatt. Elsőre megcsináltam, nem több, mint 14 óra leforgása alatt, beleszámolva a kávé és kajaszüneteket, iskolába futást, és így tovább.
A készlet gyorsan és könnyen összeáll. A végén azért megjegyeztem pár apróságot.
Először, a kabinrögzítő tüskéknél a leírás pillanatragasztót (CA) ír a tüskék a szénszálban való rögzítéséhez. A pillanatragasztó helyett epoxit ajánlok, akár egy gyorsan száradósat, majd tett fel a kabint, csak hogy biztos legyen, mind egy vonalba kerültek.
A második dolog a rádiusz kar. Még mindig nem vagyok benne biztos, mér csak egy oldalon van, amikor van ott egyébként egy üres gömb az imbolygón, de - ne törődj vele - nem egy komoly dolog.
Még érdekesebb, hogy miort olyan kemények és szorosak a műanyag sznapperek (a gömbhüvelyek). Némi ötlet, hogy esetleg passzentosabb legyen a kapcsolat, ezzel csökkentve a kopást a linken? Azt vettem észre, hogy a gép farkát egy kicsit szorulóssá tette. A linkek összerakása nélkül jó volt és sima, amint a linkeket felraktam a gömbökre nagyon szoros lett, így jobb lesz adni neki pár startot vagy kicsit kitágítani a linkeket.
Ahogy általában csinálom, a berepülést alacsony fordulaton kezdem (1800) csak hogy megbizonyosodjak róla, minden rendben van. Viszont ahogy tudtam, szoros volt a farok, nem működött túl jól, így felugrottam 2000-re, és adtam neki 20 startot, majd visszamentem az alacsony fordulat beállítására, és minden jó lett.
Egészen 1600-ig mentem le, nem volt semmi gondom. 115 mm-es faroklapátok használata ajánlott, de én 112-eset használtam helyettük. Néhány start után leteszteltem a 115-ösöket is, mindegyik jól működik.
Azonban muszáj valamiről szót ejtenem, amit láttam néhány csoportban: beszélgetést arról, hogy a farokkihajtási arány egy kicsit alacsony. Honnan tudják ezek az emberek, ha még csak ki se próbálták? Igen, le van írja a leírásban. De a valódi életben 1600-tól teljesen jól működik - nem látok vele semmi problémát. Erős 3D repülése nélkül nem hinném hogy ez gondot okozna, viszont az alacsony fordulaton szép sima hatást ad.
Minden helinek megvan a maga megfelelő fordulattartománya. Ha valaki extrém alacsony fordulaton akar repülni, annak nyilvánvalóan meg kell változtatni az áttételi arányt. Ez tök ugyanaz, mint bármelyik másik márka esetében. (Azt hallottam, hogy fognak más orsót is kiadni az egyéb áttételi arányokhoz.)
De hogy térjünk egy kicsit vissza, mivel kicsit előre szaladtam. Nagyon reméltem, hogy ez a heli közel hozza a teljesítményt, amit vártam. Néhány start után megszoktam a helit és észrevettem, hogy milyen könnyedén követi az ujjaimat a botokon keresztül. Abban a pillanatban tudtam, hogy megvan, amit mindig is akartam!
A heli késlekedés nélkül, nagyon jól reagál és nagyon könnyűnek érződik.
Vissza kellett menjek az arányokkal más helijeimmel összehasonlítva. A kis időben, amit ezzel repültem, nagyon összerakottnak érzetem, és ez egészen a határaimig tolt előre! Amikor a határainkon túllépünk, a gép pontossága és precizitása lényeges, mivel nem 100%, hogy mindent úgy csinálunk, ahogy terveztük - hibák nélkül.
A Strike 7 képes nagyon lassú lenni, és segít az új dolgok tanulásában, de egy pillanat alatt agresszív géppé változhat anélkül, hogy a fordulatot megváltoztatnánk csak a botokon keresztül.
Ez a heli a teljesítményével mindent a következő szintre helyez, és nem mellesleg, egy gyönyörű gép.