rchelicopter.hu
2019. január 18.

Profi pilóták az új kanadai UAV szabályokról
Frédérique Caron és Kevin St-Cyr

Az idén júniusban életbe lépő új kanadai UAV szabályozásról szóló beszámolót követően megkérdeztünk két ismert kanadai RC helikopter pilótát a véleményükről és a reakcióikról. Megkérdük őket, hogy mondják el gondolataikat.

Profi pilóták az új kanadai UAV szabályokról

Frédérique Caron (SAB Goblin Girl) írta

This law is a good thing in itself. It will make you aware of the danger of the helicopter / plane / drone. But I do not think that, it will help the purpose at the base which it was designed for.

Ez a törvény egy jó dolog önmagában. Gondoskodik róla, hogy tudatában legyünk a helikopter / repülő / drón veszélyeinek. De nem gondolom, hogy segít az alapvető célon, amire ki lett találva.

Az a személy, aki drónokat szolgáltat hogy drogot küldjenek velük a börtönökbe (vagy egyéb drón visszaélések esetén) - nagyon meg lennék lepve - ha regisztrálnának vagy letennék a vizsgát...

Véleményem szerint a törvény hatékonyabb lenne, ha az alapoknál támadna: jogosultságot követelne helikopter, repülő, drón vásárlásához vagy importjához. Az engedély és a regisztráció legyen szükséges a vámoláshoz - akár a fegyverek esetében - ezen a módon a probléma szerintem meg lenne oldva.

Tapasztalt pilóták és az MAAC [Model Aeronautics Association of Canada - Kanadai Modellrepülő Szövetség] tagjai nem azok, akiknek problémájuk van a kanadai repüléssel, mert az MAAC biztonsági szabályai már tisztán le lettek fektetve és alkalmazva vannak. Soha nem láttam még olyat, hogy egy helikopter közel repülne repülőgéphez vagy repülőtérhez. Legyen kivétel az MAAC tagjainak, ami lépjen életbe június 1-gyel, és legyen érvényes az MAAC akkreditált területén. Két fajta pilóta létezik, azok akik az MAAC területén repülnek kizárólag, illetve azok, akik mindenhol máshol is repülnek de biztonságosan, vagy van erre lehetőségük (ez az én esetem). Ebben az esetben nincs kivétel az MAAC tagok számára.

Attól félek, hogy ez a törvény elriaszt rengeteg újoncot a hobbiban, mert egyre bonyolultabb és bonyolultabb, hogy gyakoroljunk, a lopás kiváltsága. De a tapasztaltabb pilóták és egyesületek, mint az MAAC, ott lesznek, hogy segítsék az embereket keresztülverekedni mindezen. Azt akarom érteni, hogy mindez a biztonságért van, de értelmetlennek találom a törvényben, például ezt: Elég szerencsés vagyok, hogy legyen egy nagy helyem otthon a repüléshez.  Korábban nem mertem a SAB Goblin 700-asomat otthon elindítani úgy, hogy ne zavarjam a szomszédokat, mert jó viszonyban vagyok velük és nem akartam ezt a törékeny kapcsolatot megtörni.

Most az új szabályokkal, még mindig szabályos vagyok, ha ezt teszem. Nem tudom, hogy tudod-e, mekkora zajt csinál a forgószárny, nem vagyok biztos benne, hogy jót tesz a háztartásomnak a szomszédokkal... szóval a pilóta megítélése még mindig szükséges, de - a törvény értelmében - a szabályokon belül vagyok. És annak, aki nem ismeri ez a szabadidős tevékenységet egy 700-assal 100 láb távolság (30 méter) önmagában is nagyon félelmetes és ijesztő lehet, mint korlát.

A 400 láb (122 méter) AGL korlátozás nem nagyon érint, mivel a 3D heli pilóták nem szoktak olyan nagy magasságon repülni. Bosszantóbb ez a repülős világnak. Sirlamasnak találom azt szintén, hogy nem repülhetünk helivel az "advanced" műveletek keretein belül még akkor sem, ha "advanced" pilóta-jogosításunk van. A SAB Heli Division vagy egyéb gyártók nem tudják teljesíteni a kormány CAT 901.76 cikkének követelményeit.

Hogyan garantálhatná az SAB a helikopter sebességét, ha még azt sem tudják, melyik motor, melyik szabályzó fog belekerülni?
Ne felejts biztonságosan repülni!

Kevin St-Cyr (SAB Goblin pilóta)

De szerencsére ez a meccs nem lejátszott. Ahogy Kevin St-Cyr tájékoztatott bennünket, az RPAS Task Force - Transport Canada (A Transport Canada távirányítású repülő rendszerek munkacsoport) képviselői az összes érintettel együttműködve dolgoznak az MAAC tagok számára biztosított jövőbeni felmentésen. Az MAAC tagjainak megígérték, hogy a jövőben is élvezhetik a hobbit akár az új szabályoknak való megfeleléssel, vagy a felmentés hatálya alatt. A felmentések a törvénnyel együtt lépnek életbe június 1-én.

Ahogy Kevin kifejezte - és nincs kétség, igaza van:

 

Ez az eredménye azoknak az embereknek, akik a drónjaikkal bárhol és bármikor repülnek.