rchelicopterhub.com / rchelicopter.hu
2019. március 23.

Mi van akkor, ha: XLPower 550 12 cellával?
Egyedi XLPower 550 kit Olaszországból

Az olasz disztibútor, XLPower Helicopter Italy a Specter 550 egyedi konfigurációját ajánlja 12 cellás kiépítésben. Igen, 6 helyett, ez a helikopter működhet akár 12 cellával is.

Mi van akkor, ha: XLPower 550 12 cellával?
A képen NEM az ajánlott 12 cellás konfiguráció van

Az eredeti XLPower 550 6 cellás konfigurációban érkezik, ahogy (majdnem) mindegyik helikopter ebben a méretben. Akkor miért jó felmenni 12 cellára?

A 12 cella előnyei

Mint az közismert: az elektromos teljesítmény a feszültség és az áramerősség szorzata. AMikor nagyobb feszültséget használunk, alacsonyabb áramerősség elegendő ugyanahhoz a kimenő teljesítményhez. Ezért a terhelés a szabályzón alacsonyabb ugyanazokban a manőverekben, vagy erősebb manővereket repülhetünk ugyanazon a terhelésen. Egyszerűen több cella jobb, mint a kevesebb. De ez nem ennyire egyszerű, szóval menjünk tovább, számos előnye van a 12 cella használatának, de ugyanakkor bonyolultabb is a helyzet.

Kétségek

Technikailag lehetséges, vannak elérhető komponensek ehhez a konfigurációhoz, a BEC-ek és a szabályzók támogatják a 6-12 cellát ebben a méretben általában, a motor egy picit problémásabb, de az igazi probléma, hogy hogyan férnek be az akkumulátorok. Szerencsére az 550 vázában elég nagy hely van még a 12 cellának is. Gyorsan le is teszteltük, és két nagyobb méretű, 6 cellás pakk került be. Van egy extra probléma is a tesztalanyunkban: a Futaba vevő a váz végén van, de az akkumulátorok még így is befértek, bár a tömegközéppont csúnyán elment a gép orra felé, szóval ez nem lenne az ideális hely a Futaba vevő részére 12 cellával a továbbiakban.

Viszont ha a vevő nem lenne ott, a második akkumulátor pont középen lenne a főtengely alatt, így a tömegközéppont nem változna. Ezért két rövid formátumú 6 cellás pakk ment bele a gépbe és voilá: a tömegközéppont egyáltalán nem változott.

Súlykülönbségek

Két pakk nehezebb, mint egy, viszont kisebb kapacitásúak elegendőek a 12 cellához, így a tömeg nem tuplázódik, az akkumulátor típusától függően körülbelül 150-250 grammal nehezebb a helikopter. Nem olyan sok az ebben a méretben. Különösen azért, mert az XLPower Helicopter Italy által ajánlott konfigurációban extra erős, 4kW-os (!) Egodrift motor van.

Az XLPower Helicopter Italy által ajánlott konfiguráció

Ez az XLPower 550 extra erős 3D repüléshez ajánlott, ahol a teljesítmény abszolút szükséges.

A konfiguráció tartalma:

  • XLPower 550 kit RotorTech 560mm rotorlapátokkal
  • EGODRIFT Tengu 4025HS 550KV 4000W (folyamatos) - 5000W (csúcsterhelés) 
  • Hobbywing 130A HV Platinum V4 beépített BEC áramkörrel
  • 3 × KST MS589HV mágnes szenzoros, mini méretű szervók a ciklikusra
  • KST MS805HV 760NS mágnes szenzoros farokszervó
  • MSH Brain 2 FBL egység

Amire még szükség van a repüléshez (a szokásos tudástól, szerszámoktól és cuccoktól eltekintve)

  • Egy adó-vevő páros nyilvánvalóan
  • 2 × 6S1P 2600-2800mAh (minimum 30-40C) akkumulátor

And the price is €1199 + postage to all customers in Europe.

Szóval ha érdekel a helikopter, keresd az XLPower Helicopter Italy-t

Mi van akkor, ha: XLPower 550 12 cellával?