rchelicopter.hu
2019. május 16.

Global 3D: a bírók és a pontozás
De ki az a Niels Breet?

A Global 3D korábban, ebben a hónapban kirakott egy képet a galaktikus bírókról. A legtöbb bíró ismert, de van ott egy ötödik név: Niels Breet. Őszintén: végül a forráshoz, a Global 3D-hez kellett fordulnunk, hogy többet megtudjunk róla.

Global 3D: a bírók és a pontozás

A bírók

Jason Platts

Nagyon ismert alakja az RC helikopteres közösségnek az Egyesült Királyságban. Ő Mr. Helifest, és számos esemény szervezője a ködös Albionban. Vidám, de szigorú személy, aki mindig korrekt. Hosszú-hosszú évek óta repül RC helikopterekkel. Nagyon tapasztalt, mély tudással rendelkezik arról, hogyan is kell repülni.

Alex Wiehenstroth

Az RC helikopteres közösség jól ismert alakja ő is. A Mikado Model Helicopters-nél dolgozik, de számos más céget is támogat. Hosszú múltja van a hobbiban neki is. Korrekt és határozott bíró.

Kevin Targett

Szintén régi motoros a hobbiban, legalábbis az Egyesült Királyságban. Londonban lakik. Rendes ember nagyon erős tudással és tapasztalattal a versenyek terén. Kevésbé ismert a távolabbi országokban, mivel nincs olyan nagy online jelenléte, mint másoknak. 

Dunkan Bossion

Valószínűleg a legismertebb ember a bírók között, különösen az online közösségben, a jelenlegi generáció számára. Dunkan Bossion a SAB csapat pilótája, ő volt az egyik a legszerencsésebbek közül, aki először repülhetett SAB Goblin Kraken-nel. Ő mutatta be a SAB új zászlóshajóját a Rotor Live-on, Tareq Alsaadi társaságában. A birói tapasztalata kisebb, mint a többieknek, de repülési tudása megkérdőjelezhetetlen.

Niels Breet 

Nem tudtuk beazonosítani, senki nem ismerte őt az általunk megkérdezettek közül. Walter Robijns, a Global 3D feje, volt olyan kedves, hogy többet is mondjon róla nekünk. Niels: 

Ő a holland titok.

Niels az egyik csúcs pilóta a hollandoknál, Walter barátja. Számos rendezvényre együtt mentek, mint például a 3D Masters-re és a Heli Masters-re, de Niels nem versenyzik, így kevésbé, vagy egyáltalán nem ismert  a szélesebb, nemzetközi nyilvánosságnak. Ahogy Walter megosztotta velünk, hogyan kezdődött:

Ott ül és egyébként minden repülést aprólékosan megkritizál, így megkérdeztem: "miért nem csinálod ezt, mint bíró? Tökéletes lennél hozzá."
És nagyszerű munkát végzett az összes eddigi évben. Az ítélete tűpontos, és egybe vág a 3DX bíráskodással, amit mi látni szeretnénk.

Ahogy Walter összegezte:

Minden bíró elhivatott a helikopterek iránt, és osztozik abban a látásmódban, hogy mi tesz valakit a "legjobbak legjobbjává".

A pilóta teljes körét nézzük a leginkább a feltételek szerint, amivel a nézők egyet értenek. A figurák fontosa a figuratív alatt, de a freestyle az teljesen freestyle. Technikailag precíznek lenni alapvető, a találékonyság ösztönzött. Mi nem nézzük a figurák ismétlődését a freestyle-ban, mint az egyéb versenyformák. Ez teszi a megítélést nehezebbé, mert kevesebb a "szabvány" a repülések megítéléséhez. Ezért kellenek nekünk tapasztalt pilóták bíróként, hogy méltányolják, amit a versenyzők mutatnak, és tudják, mennyire nehéz az.

És nekünk van 5 bírónk, aki még a személyes preferenciákat is odateszik a repülési stílus mellé.

Pontozás

A Global 3D pontozása a szokásos 3DX pontozási szabvány. Ez az amit, a Global 3D a bíróktól kapni kíván.

Figuratív

A nevező 5 manővert kell válasszon a 3DX manőver listáról. Minden bíró 10 pontig értékelheti az egyes manővereket, amit aztán megszorzunk a "K" (nehézségi) faktorral.

Freestyle / szabad stílus

A 3DX freestyle része a pilóta a figurák sorrendben történő összeállításában levő tudását próbálja feltárni, amelyek pontosan tükrözik az általános képességét a 3D bemutató megvalósításában. 

A bírók 5 szempont szerint pontoznak, egyenlő súlyozás mellett.

  • 30 - a manőverek változatossága, találékonysága
  • 30 - Koreográfia
  • 30 - izgalom és tömeghatás
  • 30 - pontosság, meghatározás és vezérlés
  • 30 - technikai tartalom

Zenés pontozás leosztása

A bírók 25 ponttal jutalmazhatnak minden egyes alábbi kategóriában:

  • 25 - szinkronizáció
  • 25 - harmónia (zenés előadásmód)
  • 25 - újítás
  • 25 - izgalom és tömeghatás
  • 25 - pontosság és irányítás
  • 25 - technikai tartalom

A teljes pontozás

A versenyzők által elérhető maximális pontszám az egyes fordulókban a következő:

  • Figuratív
    5 manőver, minden egyes manőver 10 pont, maximum k3 = 5 × 10 × 3 = 150 pont
  • Freestyle
    5 kategória, egyenként maximum 30 pont = 150 pont
  • Flight to Music
    6 kategória, egyenként maximum 25 pont = 150 pont
A Global 3D által alkalmazott teljes pontozási összefoglaló PDF formátumban, angolul. Ugyanaz, mint a lista felül.