Global 3D: a bírók és a pontozás
De ki az a Niels Breet?
A Global 3D korábban, ebben a hónapban kirakott egy képet a galaktikus bírókról. A legtöbb bíró ismert, de van ott egy ötödik név: Niels Breet. Őszintén: végül a forráshoz, a Global 3D-hez kellett fordulnunk, hogy többet megtudjunk róla.
A bírók
Jason Platts
Nagyon ismert alakja az RC helikopteres közösségnek az Egyesült Királyságban. Ő Mr. Helifest, és számos esemény szervezője a ködös Albionban. Vidám, de szigorú személy, aki mindig korrekt. Hosszú-hosszú évek óta repül RC helikopterekkel. Nagyon tapasztalt, mély tudással rendelkezik arról, hogyan is kell repülni.
Alex Wiehenstroth
Az RC helikopteres közösség jól ismert alakja ő is. A Mikado Model Helicopters-nél dolgozik, de számos más céget is támogat. Hosszú múltja van a hobbiban neki is. Korrekt és határozott bíró.
Kevin Targett
Szintén régi motoros a hobbiban, legalábbis az Egyesült Királyságban. Londonban lakik. Rendes ember nagyon erős tudással és tapasztalattal a versenyek terén. Kevésbé ismert a távolabbi országokban, mivel nincs olyan nagy online jelenléte, mint másoknak.
Dunkan Bossion
Valószínűleg a legismertebb ember a bírók között, különösen az online közösségben, a jelenlegi generáció számára. Dunkan Bossion a SAB csapat pilótája, ő volt az egyik a legszerencsésebbek közül, aki először repülhetett SAB Goblin Kraken-nel. Ő mutatta be a SAB új zászlóshajóját a Rotor Live-on, Tareq Alsaadi társaságában. A birói tapasztalata kisebb, mint a többieknek, de repülési tudása megkérdőjelezhetetlen.
Niels Breet
Nem tudtuk beazonosítani, senki nem ismerte őt az általunk megkérdezettek közül. Walter Robijns, a Global 3D feje, volt olyan kedves, hogy többet is mondjon róla nekünk. Niels:
Niels az egyik csúcs pilóta a hollandoknál, Walter barátja. Számos rendezvényre együtt mentek, mint például a 3D Masters-re és a Heli Masters-re, de Niels nem versenyzik, így kevésbé, vagy egyáltalán nem ismert a szélesebb, nemzetközi nyilvánosságnak. Ahogy Walter megosztotta velünk, hogyan kezdődött:
Ahogy Walter összegezte:
A pilóta teljes körét nézzük a leginkább a feltételek szerint, amivel a nézők egyet értenek. A figurák fontosa a figuratív alatt, de a freestyle az teljesen freestyle. Technikailag precíznek lenni alapvető, a találékonyság ösztönzött. Mi nem nézzük a figurák ismétlődését a freestyle-ban, mint az egyéb versenyformák. Ez teszi a megítélést nehezebbé, mert kevesebb a "szabvány" a repülések megítéléséhez. Ezért kellenek nekünk tapasztalt pilóták bíróként, hogy méltányolják, amit a versenyzők mutatnak, és tudják, mennyire nehéz az.
És nekünk van 5 bírónk, aki még a személyes preferenciákat is odateszik a repülési stílus mellé.
Pontozás
A Global 3D pontozása a szokásos 3DX pontozási szabvány. Ez az amit, a Global 3D a bíróktól kapni kíván.
Figuratív
A nevező 5 manővert kell válasszon a 3DX manőver listáról. Minden bíró 10 pontig értékelheti az egyes manővereket, amit aztán megszorzunk a "K" (nehézségi) faktorral.
Freestyle / szabad stílus
A 3DX freestyle része a pilóta a figurák sorrendben történő összeállításában levő tudását próbálja feltárni, amelyek pontosan tükrözik az általános képességét a 3D bemutató megvalósításában.
A bírók 5 szempont szerint pontoznak, egyenlő súlyozás mellett.
- 30 - a manőverek változatossága, találékonysága
- 30 - Koreográfia
- 30 - izgalom és tömeghatás
- 30 - pontosság, meghatározás és vezérlés
- 30 - technikai tartalom
Zenés pontozás leosztása
A bírók 25 ponttal jutalmazhatnak minden egyes alábbi kategóriában:
- 25 - szinkronizáció
- 25 - harmónia (zenés előadásmód)
- 25 - újítás
- 25 - izgalom és tömeghatás
- 25 - pontosság és irányítás
- 25 - technikai tartalom
A teljes pontozás
A versenyzők által elérhető maximális pontszám az egyes fordulókban a következő:
-
Figuratív5 manőver, minden egyes manőver 10 pont, maximum k3 = 5 × 10 × 3 = 150 pont
-
Freestyle5 kategória, egyenként maximum 30 pont = 150 pont
-
Flight to Music6 kategória, egyenként maximum 25 pont = 150 pont