rchelicopter.hu
2019. augusztus 21.

Heliwood 2019 - a fesztivál
Nagyszerű idő, még nagyszerűbb pillanatok

A két napos Heliwoodnak vége - egy évre. A magyar RC heli fesztiválra nagyszerű időjárásban, egy nagyszerű helyen került sor, ahova sokan eljöttek.

Heliwood 2019 - a fesztivál

Az egész hétvége valóban napos volt, és a szél se volt erős - szerencsére, mert a Heliwoodra vezető út igen poros, az előző héten nem esett az eső. A felszállóhely nagyon jó, még akkor is, ha nem tökéletes, de nincsenek mindenféle tárgyak a pályán. Körülbelül egy kilométerszer kilométer, északi tájolású nyílt tér várta a pilótákat.g open space was waiting for the pilots.

A szombat volt a Heliwood fő napja, amely rengeteg programot tartalmazott. Az eredeti menetrend egy kicsit változott, mert az elektromos ellátással gondok voltak az első két órában. Ezért lett a megnyitó törölve, de a többi programra ennek nem volt hatása.

Igazi helikopter bemutató

Egy igazi Schweizer 300 érkezett délben a Heliwoodra, amit Miklós Attila vezetett, majd egy általa tartott bemutató szórakoztatta a nézőket. Azután a helikopter leszállt a Heliwoodon. A Heliwood egyben családi esemény is, így a gyerekek sorba álltak a gépnél, hogy láthassák, beülhessenek egy fénykép kedvéért. Attila a kérdésekre válaszolt, megmutatott mindent még az RC helikopter pilótáknak is.

A gyereksátor mindkét nap forgalmas volt, rengeteg rajz készült, még több lufi helikopter született. Az RC autópályát a gyerekek szinte mindig kihasználták, hogy RC autókat vezethessenek.

SAB Goblin Kraken - az új változat

Filip Ban a Heliwoodon bemutatta a kék-sárga SAB Goblin Kraken helikoptert, ami a modell kelet-európai premierje is volt egyben. Filip mind a magyar pilótákat, mint a nézőket lenyűgözte.

 

A NaIv kupa

A szombat egyik fő programja a NaIv kupa volt, verseny az ügyességi pályán. Filip Bannal együtt kilenc pilóta versenyzett. A verseny oszlopok között zajlik az idő ellenében. A leggyorsabb pilóta nyer, de nem elég gyorsnak lenni, a leszállási pontosság szintén számít, mivel minden centiméter távolság a főtengely és a leszállóhely közepe között egy másodperc hozzáadott időt jelent az időeredményben. Az oszlop vágása vagy törés kiesést jelent.

A végeredmények

  • #
    Név
    1. kör
    2. kör
    3. kör
    Legjobb
  • 1
    Nagy Krisztián
    59 + 33
    49 + 0
    49
  • 2
    Balogh Barna
    -/-
    56 + 20
    51 + 5
    56
  • 3
    Beck Gábor
    67 + 30
    53 +13
    -/-
    66
  • 4
    Baranyi Krisztián
    -/-
    67 + 1
    60 + 10
    68
  • 5
    Filip Ban
    -/-
    51 + 18
    64 + 22
    69
  • 6
    Szabó Péter
    -/-
    77 + 43
    61 + 10
    71
  • 7
    Nagy István
    123 + 4
    -/-
    94 + 9
    103
  • 8
    Matics Ádám
    -/-
    94 + 13
    107
  • 9
    Horváth Miklós
    265 + 46
    311

Első szám: időeredmény másodpercben; Második szám: a szögtől mért távolság. centiméterben; -/-: törés vagy vágás miatt kiesett; <Hiányzó érték> a körben nem repült.

A kihívás komolyabb, mint aminek kinéz. Minden pilóta a legjobbat próbálta hozni, és végül mindenki repült legalább egy eredményes kört.

 

Kan Poonnoi és az Egodrift

Kan Poonnoi, az Egodrift csapat és Minzhi Zhi a Tarottól kora délután érkezett. Kan bemutatta a repülését a magyar közönségnek, az "ez beteg", "ez őrületes" voltak a leggyakoribb mondatok az emberek között. Filip és Kan több alkalommal is repültek, Fritz Schuller az SAB Austria pilótája később csatlakozott a csapathoz.

A magyar pilóták közül Nagy Krisztián, Tóth Tamás és Balogh Barna is élmény volt a nézőknek. Még Kunert Dávid repülőgépe is nagyszerű bemutatót tartott.

Régi és egyedi RC helikopterek

Matics Ádám a 36 éves Schlüter helikopterével repült, amit Filip ki is próbált. Ramocsa Zsolt pedig megmutatta az új intermeshing helikopterét, ami még nincs teljesen kész, de hamarosan repül. Több antik és modern scale helikopter is látható volt.

A támogatók

De mindez nem történhetett volna meg a szponzorok nélkül. Az Egodrift és a Tarot képviseltették magukat a rendezvényen, és mind a Tarot 550/600, mind az Egodrift tengu motorcsalád a Heliwood keretében lépett a kelet-európai piacra hivatalosan. Az első Magyarországon értékesített Egodrift motort Kreutz László vette meg. Az ATModels az egyik visszatérő támogatója a rendezvénynek, és ismét nagyban hozzájárultak a rendezéshez. Az XLPower azon szponzorok egyiki, akit mégcsak hívni se kellett, a segítségüket maguktól ajánlották fel. Új szponzorok is megjelentek, mint az SAB, a ManiaX és a Rotor Tech - Filip Bannak köszönhetően ezek a cégek először - és remélhetőleg nem utoljára - támogatták a rendezvényt. AccuRC a rendezvény szimulátor misszióját segítette, hogy meg lehessen mutatni az újaknak, hogyan kell repülni, hogyan kell belekezdeni. A Heli-Professional pénzügyi támogatással járult hozzá a rendezvényhez.

A Modellzóna és a The Best 4U voltak a rendezvény magyar szponzorai. És számos magánszemély, valamint az összes támogató és segítő szükséges volt, hogy a rendezvény olyan jól sikerüljön, amilyen lett.A Heliwoodon két családi és egy szakmai tombola került kihúzásra - rengeteg díjjal. A Heliwood kihagyhatatlan eseménnyé vált.

Köszönhetően a jetfly.hu és egyéb felületek média támogatásának, a látogatottság jobb lett, mint ami az eredeti elvárás volt.

Visszajelzések

Az összes külföldi pilóta egyetértett, hogy jövőre újra eljönnek. Valóban élvezték a vendégszeretetet és a helyiek vendéglátását. Halásztelek önkormányzata pedig kifejezte, hogy jövőre is szívesen látnák a Heliwoodot a városban.

Fényképek és videók hamarosan...