rchelicopterhub.com / rchelicopter.hu
2019. október 8.

AMA felhívás petíció aláírására
Az amerikai modellezők nem támogatják az új FAA javaslatokat

Az Amerikai Egyesült Államok Modell Repüléstechnikai Akadémiája (Academy of Model Aeronautics in the U.S. - AMA) felszólítja minden tagját és támogatóját, hogy írják alá azt a petíciót, ami a a modell repülési magassági korlátokra vonatkozó repülési szabályok megváltoztatására vonatkozó javaslatok ellen készült.

AMA felhívás petíció aláírására

A Szövetségi Repülési Igazgatóság (Federal Aviation Administration - FAA) bejelentette, hogy szigorú korlátozások bevezetését tervezi a modell repüléseket illetően – közölte az AMA. A javaslatok szerint a magassági határ az ellenőrzött légterekben 400 láb lesz, tekintet nélkül a tevékenység formájára és a szakágakra, még akkor is, ha az másképpen van a LOA-ban (azaz a Levélbeli Megállapodásban) foglaltaktól, melyet a helyi klubok kapnak az ellenőrzött légtér használatához. Nincs mentesség. Ezek az ellenőrzött légterek a repülőterek körül helyezkednek el – utal rá az AMA – az Egyesült Királyságban általában FRZ (Flight Restriction Zone) néven ismertek, de mindebbe beleértettek a "C" vagy "D" osztályú légterek (tipikusan CTZ és TMA légterek) is.

A FAA azt tervezi, hogy a modell repülést nem ellenőrzött légtérben, a területtől függően 700 vagy 1200 lábra korlátozza (G osztályú légtér), a modell repülési formájától függetlenül. Bár a legtöbb modellrepülő kielégíti akár a 400 lábas korlátozás is, sok szakág létezik, melyeket súlyosan érint, vagy egyenesen ellehetetlenít az új keretszabályozás. Nemzetközi rendezvényeket is befolyásolhat, ami nem jó hír a már hanyatlóban lévő hobbi számára. A javaslatok többek között a nagyobb méretű sugárhajtású modelleket, a vitorlázórepülőket, valamint a termikrepülést is érintik.

Úgy tűnik, hogy a FAA nem értékeli a hagyományos repülő modellezés magas szintű biztonsági mutatóit, és a kitűzött cél sem egyértelmű, ami az embereket inkább csak összeesküvés-elméletekre sarkalja, mint például, hogy az FAA a hagyományos szabadidős és sporttevékenységekkel szemben a kereskedelmi UAS-t részesíti előnyben, mintegy előkészítve a légteret a csomagszállítási szolgáltatások bevezetéséhez.

Az AMA és az ismert amerikai pilóták, például Kyle Dahl, felkérik az összes tagot, hogy írják alá a petíciót.

Miközben az Egyesült Királyságban...

A BMFA (Brit Modell Repülő Szövetség) és az Egyesült Királyságban működő UAS szövetségek a szövetségi tagságot illetően mentességeket értek el, különös tekintettel a hagyományos repülési tevékenységekre, elismerve az évszázadban elért, magas szintű biztonsági mutatókat. Ilyen mentességet az FAA nem alkalmaz az Egyesült Államokban.

Azonban a helyzet az Egyesült Királyságban sem kielégítő. A DRES (Drone Registration Education System) késik, október 1-jéig nem vezették be, ahogyan azt eredetileg tervezték - szerencsére - és valószínűleg nem valósul meg október 14. előtt sem. Dave Phipps karöltve az Egyesült Királyság modellezőivel továbbra is harcol, hogy jobb feltételeket teremtsen a számukra.

Mint ismeretes, a DRES eredetileg tervezett, éves díja 17 fontot ért el, ami az éves szövetségi tagsági és klubtagsági díjakkal együtt komoly akadályt jelentene sok új tagnak, különösen a kevésbé tehetős rétegeket illetően. Legalább a körrepülők mentesülnek a DRES kötelezettség alól egyenlőre.

A BMFA azt akarja elérni, hogy a szövetségek minden regisztrált tagja mentesüljön a DRES kötelezettség alól, mivel még az „A” teszt is magasabb szintet biztosít, mint a DRES, és ez csak amolyan „lopakodó adó” volna a szövetségi keretek között modellezőknek.

A BMFA felkéri az összes tagot, hogy ne teljesítsék a „tesztet”, és ne regisztrálják magukat a DRES-ben még akkor se, ha a rendszer bevezetésre kerül. Ahogy a brit modellezőktől kérdezik:

"tevékenység, mint általában - business as usual"

további értesítésig.