rchelicopter.hu
2020. július 2.

Az rchelicopter.hu eltávolodik a Facebooktól
Csökkentett jelenlétet tervezünk

Ha most ez a cikket olvasod és valamelyik közösségi platformról kerültél ide, akkor te a húsz olvasóból vagy az az egy, aki így került ide, mert 19 másik egyéb útvonalakon érkezett. A közösségi háló világának jelenlegi helyzete miatt változtatni kell.

Az rchelicopter.hu eltávolodik a Facebooktól

Az olvasóink száma csökkent, aminek egyébként is van oka, mivel nem túl sok hír van a jelenlegi járványügyi helyzetben, és őszintén szólva, ez az oldal nem egy profitorientált szerveződés, így az időhiány a tartalmon is meglátszik. Eddig ez volt a normális. Ahogy a dolgok lassan visszatérnek a normális mederbe, készítettünk egy kis elemzést a számainkból, hogy lássuk, hogy állunk, hogyan tudnánk jobban felhasználni az adott időkeretet.

Néhány sokkoló adatot láttunk: mindösszesen a teljes látogatottság 5 százaléka érkezik a közösségi hálóról annak ellenére, hogy minden tartalmat megosztunk ott és alapvetően ott kommunikálunk. Az olvasók 60 százaléka a keresőmotorok (Google, Bing, Yahoo) segítségével talál meg minket, míg 34-35% közvetlenül akarja látni az oldalt illetve kapcsolódó linkeken keresztül érkezik, és mindösszesen 5 százalék a közösségi platformokról.

Maga a szelet is változik. A nem túl népszerű platformok, mint a Pinterest vagy a Tumblr jól mutatják a piaci részesedésüket, a Youtube és a Twitter növekszik, a VKontake még nem tört át, de a Facebook erősen csökken. Miért van ez?

Az elemzés azt mutatja, hogy a megosztásainkkal elért emberek száma jelentősen csökken, míg például az összes követőnk száma az rchelicopterhub.com és az rchelicopter.hu Facebook oldalain nem változik jelentős mértékben. Az angol oldal megosztásai tavaly még simán elértek minimum 5-600 embert, a nagy átlag 1000 elért ember felett volt. Aztán a számok elkezdtek csökkenni. Az átlag márciusra 500-ra csökkent, és most már nem tudunk 200-nál többet elérni. Az aktivitás nem csökkent, 10-15%-a az elért embereknek mutat aktivitást a megosztásokkal kapcsolatban, ami azt jelenti, hogy minden 10. ember fog rákattintani, hogy megnézze a megosztás mögötti tartalmat. Ez a látogatói forrásunk esett vissza az elmúlt 6 hónapban mintegy 80%-kal, miközben a követőink száma jelentősen nem változott. Az angol oldal követőinek a száma 300-zal csökkent, de még mindig 10 ezer felett van, valószínűleg azokat vesztettük el, akiknek az egész Facebookból lett elege és törölték magukat - vagy az adminok tessékelték ki őket, mert érzékeny világban élünk.

Az okok

A csökkenő számok mögötti okok szinte teljesen kívül esnek a mi hatáskörünkön - az egyetlen mód, ha a tartalmat kiemeljük és fizetünk érte. A Facebook a profit-maximalizálásra törekszik. 

A Facebook belesüllyedt a politika mocsarába, a hírfolyamok tele vannak #BLM és #BLM ellenes tartalmakkal, politikai tartalmakkal, különösen a Facebooknak szimpatikus tartalmak kerülnek kihangsúlyozásra, míg minden mást elnyomnak. Ha megnézed a saját hírfolyamodat, észreveheted, hogy egyre kevesebb tartalom jelenik meg a barátaidtól, a csoportjaitból és különösen az oldalakról, amiket követsz. És ez utóbbi a profit maximalizálása miatt van, ami most még inkább fontos lesz a Facebooknak, hiszen olyan hirdetőóriások bojkottálják a felületet, mint a Coca-Cola, a Pepsi vagy a Microsoft, és a nagy pénzeiket máshová viszik. Ezt a veszteséget a kisebb ügyfelek és cégek lesznek kénytelenek legalább részlegesen fizetni. Következtetésképpen arra ösztönöznek és kényszerítenek, hogy fizessünk, ha azt akarjuk, hogy a tartalmaink egyáltalán megjelenjenek bárhol is. Tulajdonképpen már most is erőltetik, de ez a nyomás erősödni fog.

Nem akarunk ebben a játékban részt venni, és az idő pénz, ezért nem vesztegetjük az időt értéktelen munkára, a Facebookot részlegesen feladjuk és más területekre öszpontosítunk.

Viszont, attól is lehet tartani, hogy ez a munka nehezebb lesz, mivel a problémával nem csak az rchelicopter.hu néz szembe. Egészen bizonyos, hogy az RC heli ipar pénzérzékeny szereplői nem fognak és nem tudnak dollár százakat és ezreket kampányokra fordítani minden egyes alkalommal, amikor valamit tudatni akarnak a követői táborral. Az rchelicopter.hu nem gyártja a híreket, hanem közvetíti azokat, és ezek a hírek nehezebben fognak hozzánk eljutni, ha egyáltalán eljutnak hozzánk. Így dolgozunk az alternatív megoldásokon.