Technikai Modellfesztivál 2011
Az első hétvége után
Végetért a TEMOFESZT 2011 első hétvégéje. Első alkalommal voltunk jelen az rchelicopter.hu színeiben az egyébként vasútmodell témájú, de nyitni kívánó kiállításon. A húsznál is több, különböző méretarányú terepasztal, és számos egyéb vasúti és közlekedési rendszer mellett az rc drift autók, az rc tankok és az rc helikopterek kuriózumnak számítottak
Technikai Modellfesztivál 2011
Az első hétvége után
Végetért a TEMOFESZT 2011 első hétvégéje. Első alkalommal voltunk jelen az rchelicopter.hu színeiben az egyébként vasútmodell témájú, de nyitni kívánó kiállításon. A húsznál is több, különböző méretarányú terepasztal, és számos egyéb vasúti és közlekedési rendszer mellett az rc drift autók, az rc tankok és az rc helikopterek kuriózumnak számítottak.
Az esemény helyszíne az egykori MÁV Északi Járműjavítója volt, ami most MÁV Ingatlan Eiffel Csarnoka néven található meg. Maga az épület valamikor mozdonyjavítóként szolgált, így egy hatalmas alapterületű, nagy belmagasságú üveg-fém csarnokban voltak a kiállítók és a látogatók.
Az helikopterek a szerelőakna végében, a drift pálya mellett kaptak helyet. Az első napon az rc tankokkal osztoztunk a területen, ami meglehetősen bekorlátozta a lehetőségeinket, mert a tankokkal vívott csaták felépített helyszínét - amit nekik egy óra alatt sem sikerült lerombolni - az 500-as rotorszele fél perc alatt a földdel tette egyenlővé. Ezért az első napon inkább a terület másik felét használták a helikopterek, így érdemi bemutatóra nem volt lehetőség, a gépek legfeljebb talpon piruettezésre és szűk nyolcasozásokra voltak használhatók.
A második napon tankok nem voltak, és az épített helyszín sem volt a területen. Ezért a repülhető alapterület több, mint a kétszeresére nőtt, ezzel lehetőséget adva egy kicsit látványosabb figurákra. A 250-essel majdhogynem tágas volt a terület, csak a felsővezetékekre kellett figyelni. A rendezők ugyan gondoskodtak a teljes áramtalanításról, de vezetékeket leszerelni irreális, és kivitelezhetetlen kérés lett volna, így egyszerűen figyelni kellett rájuk.
Napközben a kint levő T-Rex 250-es bordásszíja háton piruettezés közben megadta magát, elszakadt, majd a komplett farokrész elrepült. A heli bepörgött, maradt a háton rota, és a nap további részében a 250-es parkolópályára került.
A T-Rex 500-asokkal azonban érdekes - a hely méretéhez és adottságaihoz viszonyítva - látványos bemutatókat lehetett repülni. Az üvegcsarnok a helik hangját még egy picit felerősítette, így ha egy T-Rex 500 a levegőbe emelkedett, az egész területen ezt lehetett hallani, az érdeklődők egyből a kordonok mellé gyűltek.
Az Eiffel csarnok lehetővé tette, hogy akár félpiruettes flipet is bemutassunk, ezért a helikopterek a délután folyamán fele-fele arányban voltak talpon és háton - ezzel ámulatba ejtve a látogatókat, legfőképpen a gyerekeket.
Mivel a látogatókat a helikopterektől egyetlen szalagkordon választotta el, és nem vollt lehetőség modellfogó hálót felszerelni, fontos volt a fokozott óvatosság, az olyan mérvű rátartás, hogy ha a helikopter kitör, műszaki hiba miatt rossz irányba indul meg, akkor is legyen idő és hely korrigálni, szükség esetén a földbe - azaz betonba - húzni.
A meleg miatt korántsem sikerült annyit repülni, mint amennyit a látogatók szerettek volna, a gépeket és az akkumulátorokat folyamatosan pihentetni kellett. A drift autók közül a többen is megforrt a szabályzó vagy a motor, pedig a drift nem teljesítményigényes sport. Mindezek mellett a hétvége két napja alatt összesen 52 startot láthattak az érdeklődők.
A jövő hétvégén előre láthatólag enyhébb idő várható, így kevésbé melegben jöhet a folytatás...
pgpetike