Szabó, Péter - pgpetike
2018. június 8., péntek

Bert Kammerer és Kyle Stacy Podcast
Ha lemaradtál volna róla

Véget ért a ma esti élő adás. Igen érdekes volt, és ahogy látszott, ők is meglepődtek azon mennyien és mennyit kérdeztek. A nézők között több magyar is ott volt, az ismertebb pilóták közül Andrew Lachs (talán hivatalból) és Simone Zunterer is követte az eseményeket.

Bert Kammerer és Kyle Stacy Podcast

Számos érdekes kérdés merült fel, nem is lehet mindet végigvenni. De az érdekesebbek:

Kell-e kenni a Goblin fém főfogaskerekét?

Igen kell - amiben van logika, hiszen fém a fémen surlódik, abból meg kenés nélkül nem szokott jó kisülni. Olyan anyaggal kell kenni, ami a nagyobb fordulat ellenére is rajta marad a fém felületeken. WD40 nem igazán jó, ha azt használsz, nagyjából minden második startnál újra kell fújni a felületeket.

Hogyan lehet összeegyeztetni a munkát és a hobbit?

Kyle szerint nem egyszerű. Munkából rohanás haza, aztán gyakorlás a kert végében, vigyázni a fákra, tölteni pár pakkot és ez nem egyszerű feladat - nekik sem. Igaz, bizonyos szempontból jobb helyzetben vannak, az Egyesült Államok vidéki részein nem akkorák a kertek, mint Magyarországon, vagy például Angliában (még biciklivel megfordulni sem lehet azokban, nemhogy repülni).

Hogyan látják a helikopter modellezés jövőjét 20-30 éves viszonylatban?

Bert nem festett le rózsás képet, mert ugyan a technológia fejlődik, de kevés az új ember, viszont egyre többen teszik le a rádiót. A megoldást bemutatókban, népszerűsítő rendezvényekben látják, illetve a fiatalok valamilyen bevonásában. Véleményem szerint, erre a jövő hétvégi Gyereksziget kíváló példa lehet. 

Bert egyébként hozzá tette: beszélni kell róla. Ha ő beszél 100 emberrel abbol 5-10 vág bele.

Hogyan lehet szíjfeszességet állítani a Goblin helikopteren?

Erőből sehogy - ezen a véleményen van Kyle és Bert is. A megoldás, hogy oldalanként haladsz előre. Egyszer az egyik oldalt húzod meg a másikon feszítesz, majd a másikon csinálod ugyanezt.

Fontos-e a tömegközéppont?

Hogy Bert Kammerert idézzem:

Fontos, talán a legfontosabb

Nem is nagyon ragozták túl, én se tenném.

Van-e a nitrós repülésnek jövője?

Bert véleménye szerint nem túl valószínű. Az ok, hogy az üzemanyag drága - na, a jelek szerint ott sem kolbászból van a kerítés, és a csapból is víz folyik pénz helyett (ennyit az amerikai álomról). De hallott olyan országról, ahol akár 80 dollárt is elkérnek egy gallon üzemanyagért.

Igen tanulságos adás volt, nagyon jó kérdésekkel, remek hangulatban. A Podcast videoanyaga jövő szerdán válik elérhetővé, amelyet mi is közzé teszünk.